Ferrari Purosangre: Quan la bellesa esdevé màquina

Des dels primers anys de la marca, els cotxes 2+2 (és a dir, amb dos seients davanters i dos darreres més petits) han exercit un paper important en la seva estratègia. Molts Ferraris han fet de la combinació de prestacions úniques i confort de primera classe, un dels pilars del seu èxit. Ara, com a culminació a 75 anys de recerca d’avantguarda, Ferrari ha creat un cotxe que és únic en l’escena mundial. No sols perquè combini prestacions, plaer de conduir i comoditat, sinó perquè també simbolitza i integra l’ADN icònic del Cavallino Rampante. D’aquí ve que s’hagi triat el nom de Purosangue, que en italià significa, com no, “pura sang”.

Per a poder aconseguir els ambiciosos objectius fixats per a aquest projecte i crear un cotxe digne d’incloure’s en la gamma, es va adoptar una disposició completament diferent i unes proporcions innovadores en comparació amb els típics GTs moderns (els anomenats crossover i SUV), on el motor va muntat en la part davantera del cotxe, gairebé a cavall sobre l’eix davanter, amb la caixa del canvi acoblada directament a ell. Això sol implica una distribució del pes menys òptima que proporciona una dinàmica i un plaer de conducció més allunyats dels estàndards d’excel·lència als quals s’han acostumat els clients i entusiastes del Cavallino Rampante.

El Purosangue, a diferència, munta un motor en la part davantera amb la caixa del canvi en la part posterior per a crear una disposició esportiva trans eix. La unitat de transferència de potència (PTU) està acoblada davant del motor per a proporcionar una transmissió 4×4 única. Això dóna com a resultat que la distribució de pes és 49:51%, la qual, consideren òptima per a un esportiu amb motor davanter central els enginyers de Maranello.

El Purosangue se situa per sobre de la resta del mercat gràcies a les seves prestacions i el seu confort. És l’únic cotxe d’aquestes proporcions que compta amb un V12 d’aspiració natural muntat en la part central davantera. Es tracta del motor més icònic de Maranello que debuta en aquesta nova configuració per a garantir que el cotxe alliberi més potència que cap altre del segment (725 cv), i que regali la banda sonora més espectacular del motor Ferrari. A més, és capaç d’oferir un 80% de parell fins i tot a baixes revolucions garantint un plaer de conducció únic en tot moment.

El desenvolupament aerodinàmic del Purosangue s’ha centrat en fer que la carrosseria, els baixos i el difusor posterior siguin el més eficients possible. Les noves solucions inclouen la sinergia entre el para-xocs davanter i l’embellidor del pas de roda, que genera una cortina d’aire que segella aerodinàmicament les rodes davanteres, evitant que es generin fluxos d’aire transversals turbulents.

Ferrari també ha dotat al Purosangue de les últimes innovacions dels sistemes de control dinàmic del vehicle introduïts en els seus esportius més potents i exclusius, incloent-hi la direcció independent a les quatre rodes i l’ABS ‘evo’ amb el Sensor Dinàmic del Xassís de 6 vies (6w-CDS). El sistema Ferrari Active Suspension System o Sistema de Suspensió Activa Ferrari fa el seu debut mundial. Aquest sistema controla de forma molt eficaç el balanceig de la carrosseria en les corbes, així com la zona de contacte dels pneumàtics en els sots d’alta freqüència, per a oferir el mateix rendiment i resposta de conducció que qualsevol dels cotxes esportius de la marca.

El nou xassís compta amb un sostre de fibra de carboni de sèrie per a reduir el pes i el seu centre de gravetat. El redisseny de la carrosseria des de zero també ha permès als dissenyadors incorporar portes posteriors batents (portes de benvinguda) per a facilitar l’entrada i la sortida, mantenint el cotxe el més compacte possible. L’habitacle compta amb quatre generosos seients elèctrics calefactats que permeten acollir còmodament a quatre adults. El maleter és el més gran mai vist en un Ferrari i els seients posteriors es pleguen per a augmentar l’espai d’equipatge. Naturalment, el Purosangue té una posició de conducció més dominant que altres Ferrari, però la configuració és la mateixa que en qualsevol altre model de la gamma. Com a resultat, la posició de conducció continua sent íntima i pròxima al sòl per a proporcionar una major connexió amb les capacitats dinàmiques del cotxe.

El Purosangue ofereix unes xifres de rendiment líders en la seva classe (de 0 a 100 km/h en 3,3 s i de 0 a 200 en 10,6 s). La posició de conducció i l’embriagadora banda sonora del V12 atmosfèric ofereixen una experiència de conducció totalment nova i també íntegrament Ferrari. El fet que s’ofereixi de sèrie un ampli ventall de continguts centrats en el confort, com el sistema d’àudio Burmester©, i que els nombrosos extres opcionals, entre els quals es troba la flamant tapisseria Alcantara®, derivada de polièster reciclat certificat, converteixen al Purosangue en el quatre portes de quatre places més complet del seu segment.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Crònica III Clàssic Sprint Pla de l’Estany

Crònica III Clàssic Sprint Pla de l’Estany

La tercera prova de l’“Off Road Clàssic Cup” es va celebrar el dissabte 10

Posterior
BMW R18: Mirada cruiser

BMW R18: Mirada cruiser

Amb aquesta moto, la BMW R18, és gairebé obligatori començar pel motor i amb les

També et pot interessar
Total
0
Share