Text: Roger Amores / Foto: Aspar Team
La categoria petita i la mitjana del mundial de Moto GP han sigut un autèntic espectacle, amb possibilitats de victòria per diversos pilots fins després de l’últim revolt. Dia de celebració en l’equip Aspar Team, que amb les victòries de David Alonso, a Moto 3, i Jake Dixon, a Moto 2, han tingut dos pilots a l’esglaó més alt del podi.
Moto 2
Inici amb un Jake Dixon molt explosiu, que ha liderat les quatre primeres voltes. A partir d’aquest punt, l’han sobrepassat tant Manu González, primer, com Arón Canet, segon. Pedro Acosta, que sortia novè, havia de firmar una de les seves remuntades èpiques. A la segona volta s’ha col·locat setè i a la sisena ja era quart, en persecució i caça dels tres primers. El dubte no ha sigut en cap moment si hi arribaria o no, sinó quan. I ha sigut al novè gir al circuit. Al desè, a la frenada del primer revolt ha superat a Dixon, i ja només tenia a Manu González i a Canet per davant. A l’equador de la cursa només li quedava l’últim obstacle, passar a Canet. Ha sigut clarament el pilot més ràpid del circuit durant la primera meitat de la prova. Mentrestant, el segon classificat del mundial, Tony Arbolino, estava fora de la zona de punts, en la dissetena demarcació. El gironí Albert Arenas ha tingut una molt mala sortida, arribant a anar vuitè, però a poc a poc ha anat remuntant posicions, i a vuit voltes pel final es trobava cinquè apropant-se al grup dels primers. Durant la mateixa volta, a la zona de l’estadi, Pedro Acosta ha començat el seu atac sobre Canet, consolidant la seva primera posició davant la graderia Marc Márquez. A sis girs pel final, Dixon ha tornat a pujar el ritme, situant-se just per darrere d’Acosta. Canet li ha retornat l’avançament, i després ha fet el mateix amb Acosta. Han començat una sèrie de passades i sobrepassades, amb Arenas ja quart i dins la lluita. Després d’una acció fregant els límits del reglament, Canet ha superat al murcià, perdent aquest diverses posicions, caient en la cinquena. A tres voltes pel final, intentant recuperar terreny, el Tauró de Mazarrón s’ha tocat amb Alonso López en la frenada del primer revolt, perdent tota possibilitat de lluitar pel podi. A més, els tres primers han aprofitat la benentesa per escapar-se. L’última volta s’ha disputat amb un duel entre Dixon i Canet, ja que Arenas s’ha despenjat i s’ha conformat amb la tercera plaça. Si hagués fet un millor començament segurament hauria estat en la lluita per pujar a l’esglaó més alt del podi. Canet, malgrat intentar-ho en tots els revolts possibles, no ha pogut superar a Dixon. Sergio García Dols ha fet quart, Manu González cinquè i Acosta sisè, posició que el situa més líder encara amb 22 punts d’avantatge per sobre d’Arbolino.
Moto 3
Sortida fulgurant de Deniz Öncü que ha liderat les dues primeres voltes sense perdre la primera posició. A la tercera, Jaume Masià, que ha tingut un rendiment molt solvent durant tot el cap de setmana, li ha agafat el relleu. David Alonso ha anat apropant-se i consolidant-se al grup capdavanter, i Dani Holgado, que ha arribat a anar quinzè a la primera volta, a la quarta ja ha escalat fins a la vuitena i ha entrat a la lluita per la victòria. Masià també ha liderat dues voltes senceres, deixant la seva posició a Alonso i iniciant la sèrie d’avançaments successius típics de la categoria, amb un grup de catorze pilots dins de la disputa per la victòria. Ivan Ortolà també s’ha mostrat com un dels pilots més forts, i David Muñoz ha arribat a la zona capdavantera després de sortir des de la dinovena plaça. A sis voltes del final, el grup pel lideratge s’ha augmentat a 26 pilots, però cinc s’han mostrat més forts durant tota la prova: Holgado, Öncü, Masià, Alonso i Muñoz. Com sempre a Moto 3, tot s’ha decidit en l’última volta. Holgado ha caigut al revolt de l’Estadi, sumant un zero i perdent el gran avantatge que portava en la classificació general. En l’últim revolt, David Alonso ha sabut trobar la millor traçada i sortir amb més tracció que la resta. Masià ha superat a Muñoz, finalitzant segon, i Öncü també li ha llançat la moto, intentant superar-lo, però l’ha tocat i l’ha fet caure. Així doncs, el turc ha rebut una penalització de doble long lap, equivalent a sis segons, per haver fet caure al seu rival, i ha hagut de cedir el tercer esglaó del podi a José Rueda, que ha acabat en les tres primeres posicions per primer cop aquesta temporada.