Home Actualitat Ford Focus 1.0 Ecoboost: Quan menys és més
Ford Focus 1.0 Ecoboost: Quan menys és més

Ford Focus 1.0 Ecoboost: Quan menys és més

0
0

1CwPmEqLaivo2f4GCcEyLNY-ck8CXi7RIg-LIKB5_1M

El ‘downsizing’ està de moda. Posseir un motor de gasolina de petit cubicatge però amb bona potència (125 CV) i turbo és garantia de pagar menys impostos, reducció de pes, minimització del so i consums continguts. En el cas del Ford Focus que ens ocupa és ben cert. Ho comprovem?

Text: Albert Alsina | Fotos: Ford

En té prou tres cilindres i un bon turbo per desenvolupar 125 CV de potència màxima. El Ford Focus 1.0 Ecoboost és d’aquells vehicles que sorprèn en moltes de les seves facetes. Exteriorment és dinàmic, l’interior espaiós i confortable, i, a més, compta amb un maleter d’allò més capacitat per a un producte del segment dels compactes que, normalment, compten sota del seu capó amb motors més dotats tant a nivell de cubicatge com de potències i prestacions.

Doncs bé. A vegades l’excepció que confirma la regla funciona molt bé, i en aquest cas és un encert amb nota.

yELy0GDCZ-qNUjC-GHFvBLsu_o05C8yTLMIEDAzpqaQ,1r7xHVap26tdye5ZNCdw_SMg4CA80nJpsQtoiLh2UDs,qunQzvUQL8PwmovfKTwjqt95Q38pgNKurBYUWkCmubIMolt silenciós. La primera grata impressió és a nivell sonor. Aquest menut motor de tres cilindres no sembla que estigui sota la mateixa carcassa que nosaltres. Està tan ben aïllat que un mateix no se n’adona de si és de tres o quatre cilindres. I moltes vegades tampoc t’assabentes de si la funció Stop & Start ha aturat el motor davant el semàfor. Fins i tot, quan es circula per sota de les 3.500 rpm és gairebé imperceptible, sumant enters al confort de marxa.

Estable i juganer. A nivell de dinàmica de conducció, hem de destacar el bon treball dels enginyers de la marca americana. El Focus sempre ha estat un model que conjuga molt bé l’esportivitat amb la comoditat, i en aquest sentit segueix sent fidel als seus principis. El xassís és bastant rígid i fiable en sensacions, la direcció és precisa i l’estabilitat està més que assegurada. El comportament en corbes és irreprotxable, amb un eix posterior dòcil i eficaç, i el tacte de la conducció és realment agradable.

Equipat al màxim. La unitat que hem tingut l’oportunitat de provar anava equipada amb tota la tecnologia possible al nostre servei. Ens van funcionar a la perfecció l’assistent de manteniment de carril (ens ofereix seguretat i avisos constants si no conduïm amb cura), el detector de vehicles i d’angles morts, el sistema d’alerta de cansament i, per suposat, el sistema d’aparcament assistit… Menció especial a aquest enginyós ‘gadget’, ja que busca el lloc idoni i, sense que t’hagis de preocupar de res, col·loca el cotxe i el treu del seu lloc amb una eficàcia inusitada (ja sigui en línia o en bateria).

vXV9BL7YEZ-3_gXptxfDLn22rstp9UnXfiiDRbMTxmI,IA_Za2E-UA5L1YK-Z7Ldmg2wXF3K4VtwuCynbwrTOPg,eJj2iFet4J2azKQoPpumwbaTy_z5WAhVF6BkUhdnZyEBona potència. El propulsor 1.0 Ecoboost és el més petit del segment, amb la mateixa potència respecte d’altres motoritzacions de la resta de marques. Arrenca bé des d’aturat malgrat ser un motor de gasolina, però amb una mica d’ajuda del gas surt bastant millor i sense titubejar. Respon bé a les demandes del conductor en ciutat, vies ràpides i carreteres convencionals circulant amb la resta d’usuaris. Diguem que la seva xifra predilecta està per sobre de les 2.000 rpm. Quan volem exercir una mica més de dinamisme ofereix unes prestacions notables, de les que potser se’n ressent en zones de pujada molt pronunciades. En la resta, el seu comportament és irreprotxable.

Consum raonable. No és el que menys consumeix del segment (4,7 litres als 100 quilòmetres), això sí, sempre controlant el nostre peu damunt l’accelerador i amb ritmes constants. És molt correcte per ser un model de gasolina i impossible si aquest propulsor fos atmosfèric. Si accelerem la marxa i volem esforços a nivell de prestacions, el consum ja no és tan contingut però ens divertirem molt al volant gràcies al seu dinàmic xassís.

+
Relació potència/consum del motor Consum en conducció esportiva
Confort i tacte de conducció Sobrerègim limitat
Dispendi tecnològic  
etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *