Ford Espanya celebrarà el proper dimecres 6 de maig a les 17:00 una trobada en línia al seu canal de Youtube amb experts en investigació de virus SARS-CoV-2 pertanyents a “Apadrina la Ciéncia”, entitat solidària científica.
La trobada estarà moderada per la presentadora Anne Igartiburu i es podrà seguir des del següent enllaç: https://youtu.be/VF_eSnNyxR4
En la trobada, coordinada per la científica del CSIC i vicepresidenta “Apadrina la Ciéncia”, Inés Antón, participaran:
Carlos Briones, investigador de l’CSIC al Centre d’Astrobiologia (CSIC-INTA) i vocal de la Junta Directiva de la Societat Espanyola de Virologia. Dirigeix un grup que treballa en els camps de l’origen de la vida, els virus amb genoma de RNA i la bionanotecnologia. És viròleg, fa les infografies de la Societat Espanyola de Virologia (SEI) i és pioner de la divulgació científica.
Susanna Manrubia, investigadora de l’CSIC i vicedirectora de el Centre Nacional de Biotecnologia (CNB). Utilitza els virus com a sistema model d’estudis. Té dues patents sobre antivirals i també és experta en algoritmes i prediccions.
Ford porta quatre anys col·laborant amb “Apadrina la Ciéncia” a través de contractes de recerca de joves científics en el seu últim any de tesi i també amb projectes d’universitaris que busquen ajudar en les seves comunitats locals. En total Ford Fund ha donat més de 150.000 € a “Apadrina la Ciéncia”.
Ford Motor Fund compta a Espanya amb “Apadrina la Ciéncia”, per al programa COVID-19 Donation Match, un esforç combinat entre Ford Fund i el president executiu de Ford Motor Company, Bill Ford, que igualarà fins a 500,000 dòlars (més de 450.000 euros) a donacions a organitzacions comunitàries seleccionades en la lluita contra el COVID-19, recaptant, potencialment, un milió de dòlars (més de 900.000 euros) per a grups que lluiten contra la pandèmia a tot el món. A Europa, s’estan recaptant fons per donar suport a una àmplia gamma d’organitzacions a Alemanya, Espanya, Itàlia, Regne Unit, Romania, i Turquia.
Les donacions a Espanya es destinen a la Fundació “Apadrina la Ciéncia”, i es poden realitzar a través de https://www.globalgiving.org/ford-covidresponse/#spain