Avui tenim al davant un altre repte d’aquells que ens encanten. Hem vingut fins a Garatge Central de Figueres per recollir el rutilant Mustang Mach-E. Una icona mundial de carrosseria musculosa que ara es transforma explorant el territori de la mobilitat ecològica gràcies a aquesta interessant alternativa per a les famílies. Un Ford, sí. Un Mustang, també.
I per extreure’n tot el “suc”, o bé, hauríem de dir tota “l’energia”, voltarem i viatjarem de Figueres a Olot, de Olot a Vic i tornarem per l’Eix transversal i l’autopista AP7. Així, conduirem el Mach-E per vies revirades, rodarem amb ell per dins d’aquestes tres ciutats, visitant alguns dels seus llocs més emblemàtics i, com no, comprovarem les seves virtuts en vies ràpides.
Però abans d’entrar al detall de la prova, no podem deixar de comentar-vos alguns aspectes molt interessants d’aquesta bèstia elèctrica… I és que aquest mite americà té un disseny imponent, un interior que emana qualitat pels quatre costats, un espai i lluminositat interior extraordinaris i un nivell tecnològic que supera totes les expectatives, sobretot gràcies a la gegant pantalla central i el sistema Sync 4, un sistema molt evolucionat i que permet veure, amb molts bons ulls, que el Mach-E, en la versió estesa, pot arribar a recórrer més de 610 kms d’autonomia en cicle combinat WLTP.
A més, per refermar el concepte tecnològic i demostrar que és un model avançat al seu temps, es poden gestionar moltíssimes funcions amb el telèfon mòbil, es pot obrir la porta amb codi o des de l’”smartphone” i, per si fos poc, el client pot optar per una divertida tracció posterior o la precisa tracció total.
Primera parada: Garatge Central d’Olot. Aquí, envoltats de volcans (tant de moda en l’actualitat), portem ja 50 quilòmetres, consumint un 14 % de bateria i amb una mitjana de 20 kWh. Amb aquestes xifres, i sense moltes contemplacions prement l’accelerador, el Mach-E no enganya, oferint un rendiment brutal i aguantant bé les embestides a l’autonomia. A més, el tipus de vies per on hem circulat ens han permès notar que transmet comoditat, fermesa i una direcció d’allò més precisa, amb un xassís molt eficient i unes suspensions molt fermes.
Segona parada: Ja som a Garatge Central de Vic. En aquests moments ja veiem a la pantalla recorreguts 100 quilòmetres, amb un 26% de bateria consumit i amb una imatge gairebé calcada al primer tram, de 20 kWh. La conducció ens segueix sorprenent amb un motor que transmet potència i acceleració a cabassos, i podent regular la conducció amb un sol pedal, denominat E-One Pedal, frenant i accelerant només amb l’accelerador.
Arribada. Garatge Central de Figueres. Tornem a ser presents a la ciutat natal de Dalí i encara ens queda un 36% de bateria disponible. I abans de tancar, us direm que el Mustang Mach-E ens ha sorprès i molt. Diríem que és, segurament, un dels models elèctrics amb la millor tecnologia i grans atributs per convertir-se en un model de 0 emissions de tall esportiu però enfocat a les famílies. Si el que es busca és diversió, tecnologia i essència futurista, aquest Ford reuneix molts números per ser la opció ideal…
Very interesting points you have observed, appreciate it for putting up.Raise your business