Home Actualitat Ford Mondeo: Altes pretensions.
Ford Mondeo: Altes pretensions.

Ford Mondeo: Altes pretensions.

0
1

Mai com fins ara, amb la recent entrada en escena de la seva quarta generació, el Ford Mondeo havia aconseguit un nivell tan alt en amplitud interior, confort i tecnologia. Un model que arriba amb una diversificada gamma de set motors i tres tipus de carrosseria i amb sòlids arguments per aspirar a fer-se un lloc en el segment ‘premium’.

XFordMondeo-5Door_05

Text: Josep Casanovas | Fotos: Ford

“El nou Mondeo és el vehicle de Ford tecnològicament més avançat dels que hem comercialitzat fins ara a Europa”. Aquestes paraules d’Ulrich Koesters, director de línia de vehicles de Ford a Europa, resumeixen amb exactitud el nivell al que arriba la quarta generació del model que la marca americana va estrenar l’any 1993 i del que fins ara se’n han venut més de 4,5 milions d’unitats. Els màxims exponents de l’avenç tecnològic responen tant al concepte de seguretat com de confort. En el primer apartat hi tenim pels llums de LEDs dinàmics (amb més de 500 components i ajustament automàtic segons les condicions de la carretera i el trànsit), l’assistent pre-col·lisió amb detector de vianants fins a 80 km/hora i els cinturons de seguretat inflables en 40 mil·lisegons pels ocupants de les places posteriors.

XFordMondeo-5Door_27Pel que fa a la tecnologia aplicada al confort, el nou Mondeo permet disposar de la novedosa assistència a l’aparcament en perpendicular, direcció amb assistència electrònica per mantenir el cotxe dins el carril de circulació, seients davanters amb massatge, i sistema de connectivitat SYNC 2, amb control per veu i pantalla tàctil en color de 8 polzades. I si ens referim als motors, el nou Mondeo serà des de principis de l’any 2015 el primer cotxe de les seves mides en disposar del premiat propulsor tricilíndric 1.0 EcoBoost i en la seva versió híbrida és el primer amb aquesta tecnologia que Ford fabrica a Europa. A mitjans del 2015 també serà disponible el Mondeo amb propulsor dièsel amb doble turbo de 210 CV i tracció total.

Més baix, més ample, més lleuger, amb una estructura més rígida que el seu antecessor i un aspecte que expressa dinamisme i elegància, el nou Mondeo estrena a Europa la nova plataforma global de Ford pels segments C i D i una nova configuració de suspensió integral posterior que no només el beneficia en comportament sinó que també baixa 3 decibels el nivell sonor del cotxe en marxa.

L’equipament de sèrie en tota la gamma inclou climatitzador dual, sistema de connectivitat SYNC, control automàtic de llums llargues i curtes, i fre d’aparcament elèctric. La versió superior, Titanium, hi afegeix regulació elèctrica del seient del conductor -que igual com el de l’acompanyant és calefactable-, reconeixement de senyals de trànsit i sistema de manteniment de carril. I ara, si us sembla, veiem tot seguit amb més detall cadascuna de les tres carrosseries.

XFordMondeo-5Door_07Berlina de 5 portes. Amb 4,871 metres de llargada i una amplada de 1,911 metres (amb els retrovisors plegats), mostra unes línies molt fluides i, dins l’ampli habitacle, uns acabats impecables. El maleter admet un volum de càrrega de 458 litres. Aquesta carrosseria és disponible en tres motors de gasolina i tres de gasoil, canvi manual o automàtic i nivell d’equipament Trend i Titanium, amb preus des de 25.600 euros (1.0 EcoBoost Trend) a 35.650 euros (2.0 TDCI Titanium automàtic).

XFordMondeo_Wagon_08SW Sportbreak. Comparteix amplada amb la berlina, respecte de la qual és 4 mil·límetres més curt i 1,9 centímetres més alt. I, per suposat, també la qualitat dels acabats. La variant familiar del nou Mondeo guanya en capacitat del maleter, 488 litres en configuració de 5 places i 1.605 amb els seients posteriors plegats. L’assortiment de motors, transmissions i acabats és el mateix que en la carrosseria de cinc portes mentre que el preu puja exactament 1.000 euros en comparació amb el de les versions equivalents de la berlina. En la presentació del nou Ford Mondeo vam conduir l’Sportbreak amb motor 1.5 EcoBoost, un conjunt àgil, amb una excel·lent resposta del propulsor en tot moment i un tacte molt bo en totes condicions.

XFordMondeo-Hybrid_08Sedan de 4 portes. Aquesta carrosseria, de dimensions idèntiques a la de la berlina de 5 portes, és exclusiva al mercat estatal per al Mondeo Híbrid, amb acabats Titanium HEV (33.650 euros). El conjunt propulsor, que componen un motor 2.0 de gasolina i dos elèctrics (un motriu i l’altre per regenerar la bateria de ions de liti), permet disposar de 187 CV amb un consum mitjà homologat de 4,2 litres i 99 g/km d’emissions de CO2. En mode elèctric, Ford declara una autonomia de 135 km. El vam provar i el tacte sobre l’asfalt és impecable. El conjunt propulsor té un bon potencial, no cal ni dir-ho, però la transmissió elèctrica contínua variable (eCVT) fa l’efecte de restar-li una certa empenta.

Fabricat a Almussafes. Ford fabrica el nou Mondeo a la seva planta d’Almussafes, que amb aquesta finalitat ha estat ampliada en 86.000 metres quadrats i equipada amb més de 500 robots nous, amb tecnologies innovadores aplicades a la construcció de la carrosseria i soldadura. La capacitat de producció d’aquest model podrà arribar a superar les 400 unitats diàries.

MOTORS Berlina 5P Sportbreak Sedan 4P
1.0 EcoBoost: 125 CV i 170 Nm. X X
1.5 EcoBoost: 160 CV i 160 Nm. X X
2.0 EcoBoost: 240 CV i 345 Nm. X X
1.6 TDCI: 115 CV i 270 Nm. X X
2.0 TDCI: 150 CV i 350 Nm. X X
2.0 TDCI: 180 CV i 400 Nm. X X
2.0 Hibrid: 187 CV i 173 Nm. X
etiquetes:

Comment(1)

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *