Home Portada FORD MUSTANG: Icona Americana
FORD MUSTANG: Icona Americana

FORD MUSTANG: Icona Americana

0
0
Ford Mustang
Ford Mustang

Text: Sergi Mejías / Fotos: Anna Affeltranger

Pocs models podem trobar al llarg de la història de l’automoció tan icònics com el Mustang, un cotxe que ha perdurat al llarg de les dècades com a icona de de les quatre rodes, una llegenda que Ford s’encarrega de mantenir viva lustre a lustre .

La nova generació del Mustang compta amb dues versions, el EcoBossot 2.3 de 317 CV i el V8 5.0 de 421 CV en carrosseries Fastback i convertibles. I ho diem perquè vam tenir l’oportunitat de provar el V8 Fastback, el ‘genuí americà’.

Estèticament, el Mustang és únic. Per davant és preciós i la pel darrere segueix essent igual d’atractiu. Per dins les places davanteres són àmplies, no tant les del darrere. L’equip de so Shaker Pro de 390 watts de potència passarà inadvertit, al principi, perquè només voldràs sentir el so del V8.

Apretar el botó d’arrencada ens provocarà una ràpida pujada d’adrenalina. Posar primera i sortir ens portarà a un altre estadi sensorial i si trepitgem amb decisió la lineal lliurament de potència del V8 ens permetrà gaudir des del primer moment del seu descomunal par.

Poc queda de la bèstia incontrolable que era dècades enrere. La resposta del bastidor ara és molt equilibrada, més en un cotxe que munta el motor al davant i empeny per darrere com el model original. La direcció és precisa tot i que el tacte no és molt real a causa de la seva desmultiplicació electrònica.

La capacitat del motor és senzillament brutal mentre que el seu so és addictiu. En conducció alegre queda patent la seva raça i ni els frens es queixen per abús del seu ús en un tram virat. A més compta amb el Drive Mode que ens permet triar entre els modes nomal, Sport Plus, Track i Snow / wet, i que modifica la resposta de l’accelerador, la duresa del volant i l’ESP.

Per ciutat et costarà passar desapercebut encara que potser no el treuràs gaire en saber que el consum dins de ciutat es disparamés enllà dels 30 litres cada 100 km / h. Malgrat tot, potser no t’importi perquè la gasolina es paga a gust al volant d’un Mustang. Perquè un altre detall que ens va agradar va ser el seu preu, a partir de 37.000 euros l’EcoBoost Fastback i de 44.000 euros el V8 mentre que el convertibles costa 4.000 euros més. No és una ganga però potser val la pena passar de la fantasia de tenir un Mustang a la realitat.

Ens va agradar

  • Estètica
  • Motor
  • So
  • Prestacions
  • Preu

No tant

  • Consum
  • Recorregut palanca canvi

FITXA TÈCNICA

  • Motor: 8 cilindres en V
  • Cilindrada: 4.951 cc
  • Potència màxima: 421 CV a 6.500 rpm
  • Par màxim: 430 Nm a 4.250 rpm
  • Velocitat màxima: 250 km / h (autolimitada)
  • Acceleració de 0-100 km / h: 4,8 segons
  • Consum mitjà: 13,5 litres / 100 kms
  • Capacitat dipòsit: 61 litres
  • Emissions: 299 gr / km
  • Llarg / Ample / Alt: 4.784 / 1.916 / 1.381 mm
  • Pes: 1.720 kg
  • Maleter: 408 litres
  • Web: www.ford.es
  • Preu: 46.500 euros

Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *