La marca ha provat aquest biocombustible alternatiu a la seva furgoneta Transit amb resultats satisfactoris
Ford ha aprovat l’ús d’Oli Vegetal Hidrotractat (HVO) en les seves furgonetes Transit. Aquest combustible dièsel renovable es basa en olis utilitzats. Olis que poden ser com el que es fa servir per cuinar.
Segons l’equip d’enginyeria de Ford, l’ús de HVO en lloc de combustibles fòssils pot contribuir a millorar la qualitat de l’aire. Els gasos d’efecte hivernacle es poden reduir fins a un 90 per cent en comparació amb el combustible dièsel regular. A més emeten menys NOx i partícules que altres vehicles dièsel, perquè el combustible no conté sofre ni oxigen.
HVO, de residu a biodièsel
Recoil, una iniciativa de la UE recolzada per la pròpia Comissió Europea està treballant per augmentar les recollides d’aquests residus. També impulsar la producció de biodièsel, incloent més recollides domèstiques.
A més, HVO ajuda als motors dièsel a arrencar més fàcilment a baixes temperatures.
Ford ha provat el HVO en el seu motor EcoBlue 2.0 per assegurar-se que no són necessàries modificacions per a funcionar i que el servei no es veuria afectat per això. No va ser necessari fer cap desenvolupament addicional de el combustible abans que pogués utilitzar-se en les últimes furgonetes Transit.
HVO està a la venda en estacions de combustible seleccionades a Europa, principalment a Escandinàvia i els països bàltics, on es pot oferir en forma pura o com una barreja amb dièsel normal.