Els Head-up displays porten permetent des de fa temps que els conductors es mantinguin concentrats en la carretera. Però ara els enginyers de Ford estan provant una nova tecnologia de fars que podria ajudar al fet que els que estan al volant mantinguin literalment la vista en ella.
La nova tecnologia pot projectar en la carretera adreces, límits de velocitat o informació meteorològica perquè la mirada del conductor romangui fixa en el camí.
La nit pot suposar un major risc per a la conducció. A l’Espanya, el 29% d’accidents de trànsit es produeixen de noche2 .Aquest risc augmenta cada vegada que el conductor aparta els ulls de la carretera. Un vehicle que circula a 90 km/h recorre 25 metres per segon, cosa que significa que fins i tot una breu mirada a la navegació en la pantalla del cotxe pot suposar “conduir a cegues” durant deu metres o més. En una carretera no il·luminada, això podria significar no veure un senyal important o una corba.
La projecció d’informació en la carretera mitjançant fars d’alta resolució podria beneficiar també a altres usuaris. Per exemple, es podria projectar un pas de vianants en la carretera, tant per a la vista del conductor com del vianant, en situacions en les quals les marques viàries existents estiguin descolorides o siguin poc clares. Altres possibilitats són mostrar un camí perquè el conductor el segueixi i s’asseguri de passar a ciclistes a una distància segura.
La tecnologia podria proporcionar al conductor informació sobre canvis meteorològics, com nevades, boira, superfícies relliscoses o una carretera gelada per davant. La connexió del far amb el sistema de navegació podria mostrar els pròxims girs, i fins i tot podria projectar-se l’amplària del vehicle en la carretera, ajudant el conductor a jutjar si aquest cabrà en un buit o en una plaça d’aparcament.
L’esforç per fer més còmoda la conducció nocturna forma part del compromís de Ford de desenvolupar tecnologies que serveixin i inspirin la forma en què la gent viu i treballa, per a fer la vida més fàcil, ara i en el futur.