Home Actualitat Gamma Beta Enduro RR 2015: Trèvol de millores.
Gamma Beta Enduro RR 2015: Trèvol de millores.

Gamma Beta Enduro RR 2015: Trèvol de millores.

0
0

En el món del off road sempre s’està en constant evolució. I la firma italiana Beta no pot ser menys amb les seves RR Enduro. Renovació de disseny, augment de prestacions i optimització de la part cicle són les millores d’aquesta temporada.

_4MC5447

Text: Albert Alsina | Fotos: Beta.

Gràcies a la dura i complicada funció dels pilots al Mundial d’Enduro, a banda d’intentar guanyar campionats tot està relacionat amb la pròpia millora dels productes de sèrie. Les seves apreciacions són sempre benvingudes per tractar de tenir motos més ràpides i efectives any rere any.

_4MC5872En primer lloc, els enginyers s’han aprofitat sempre de la incessant petició dels pilots en aconseguir més potència i menys pes. I per estrany que sembli, tots els motors d’aquesta nova gamma redueixen la seva cilindrada (entre 10 i 20 cc) però mantenint les prestacions i millorant en l’entrega de potència en sí mateixa. Només el de 350 cc manté intacte aquest valor però obté el regal d’una injecció electrònica Synerjet i vàlvules de titani, igual que la 390 cc.

Tecnologia de F1. Els propulsors d’enduro sempre són molt exigits pel treball a altes revolucions i les dures condicions a què són sotmesos. I és per això que Beta ha recorregut a la tecnologia de la Fórmula 1 pel que fa als pistons. Són de nova estructura, més lleugers, tenen menys vibracions i augmenten les prestacions gràcies al revestiment DCL de baixa fricció. A més, les bieles també són més lleugeres i curtes, el cigonyal ha vist optimitzada la inèrcia i els càrters i les seves corresponents tapes també són més lleugers. Aquests canvis faciliten els moviments del conjunt i augmenten la maniobrabilitat. Entre els motors de 2T destaca per damunt de tots el de 300 cc, que adopta el cilindre, la culata i el CDI de la versió esportiva Factory. El de 250 cc compta amb un nou silenciador i una vàlvula d’escapament de nova fornada.

_4MC5823Bellesa i efectivitat. La part cicle d’aquesta nova gamma s’ha vist beneficiada pels traços dels sempre idealistes dissenyadors italians, amb una nova gràfica més ‘racing’ i poderosa a la vista. També s’ha aprofitat per treballar conjuntament amb els responsables tècnics de Sachs per optimitzar tots els components de la forquilla i l’amortidor per tenir més precisió en l’absorció de les irregularitats i en el guiatge del conjunt, i més resistència a les condicions extremes.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *