Home Actualitat Girona amplia les zones d’ús per a vianants als carrers
Girona amplia les zones d’ús per a vianants als carrers

Girona amplia les zones d’ús per a vianants als carrers

0
0

Girona amplia les zones d’ús per a vianants als carrers més transitats de la ciutat per garantir les distàncies de seguretat entre la població.

És per aquest motiu que se suprimiran carrils de circulació i zones d’aparcament, es restringirà el trànsit de vehicles i s’establiran vies compartides entre vianants i vehicles amb prioritat per als vianants. Està previst que en les pròximes setmanes es dugin a terme els treballs més urgents mitjançant la col·locació d’elements de separació del mobiliari urbà per part de les brigades municipals.

En una primera fase i de forma immediata es realitzaran modificacions en vuit punts de la ciutat. Al carrer de Tomás de Lorenzana, entre els carrers de Juli Garreta i de Barcelona, ja s’ha ampliat la vorera ocupant la calçada. Aquesta actuació també es durà a terme al carrer de Juli Garreta, entre Tomás de Lorenzana i la ronda de Sant Antoni Maria Claret; i al tram del carrer de Santa Eugènia comprès entre la travessia del Carril i el carrer de Pere de Palol. També es restringirà el trànsit de vehicles al vial oest de la plaça de Catalunya i s’eliminaran les places d’aparcament d’aquest punt. 

A més, el carrer de Joan Maragall –entre la Gran Via de Jaume I i la plaça de Pompeu Fabra–  passarà a ser una via compartida entre vehicles i vianants, amb prioritat per als vianants, i s’hi inclourà un carril bici en sentit plaça de Catalunya. El carrer de Tomás de Lorenzana –entre el carrer de la Rutlla i el d’Ultònia– passarà a ser una zona 30 i, també, una via compartida entre vianants i vehicles.

D’altra banda, també s’ampliarà la xarxa ciclista de la ciutat amb un nou carril bici compartit amb l’autobús i el taxi al carrer del Migdia, entre els carrers del Riu Cardener i de Caldes de Montbui; i als carrers de Caldes de Montbui i de Sant Isidre s’hi senyalitzaran marques viàries (sharrows) per indicar que l’espai és compartit entre bicicletes i vehicles.

Tots aquests canvis suposaran l’eliminació d’unes 25 places d’aparcament de la zona blava. Aquestes són les primeres mesures, però està previst que es realitzin actuacions a més de 40 punts de la ciutat.

Pel que fa al transport públic, la pròxima setmana les línies L1, L2 i L5 recuperaran la seva freqüència i els autobusos passaran cada 30 minuts, en comptes de cada hora com feien fins ara. A més, tornarà a circular l’L10 que connecta la ciutat amb el municipi de Fornells de la Selva. Continuarà sense circular l’L8 que enllaça amb la Universitat de Girona. Cal recordar que es manté la normativa de seguretat instaurada al transport públic i, per tant, l’entrada a l’autobús s’haurà de fer per la porta del darrere i pagar amb abonament. S’està treballant per ampliar els punts de recàrrega de les targetes.

La regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, ha detallat que l’afluència d’usuaris i usuàries a les línies de bus TMG s’ha reduït fins al 95%. Pel que fa a l’aforament, s’ha arribat a un màxim del 25% de la capacitat total, lluny del terç permès. Aquesta setmana, l’aforament s’ha ampliat fins al 50%.

Quant a la Girocleta, el nombre de viatges ha caigut un 90% des que va començar l’estat d’alarma. La voluntat de l’Ajuntament és potenciar l’ús del transport sostenible, és per aquest motiu que aquest any s’instal·laran dues noves estacions: una a la rotonda de Santa Eugènia i l’altra propera al barri de Pedret.

Font: Ajuntament de Girona

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *