Girona lidera la classificació de província d’Espanya amb més escúters per habitant

Segons la tercera edició de l’informe Las dos ruedas en España elaborat per Estamos Seguros en colaboració amb ANESDOR i Centro Zaragoza, Girona és la província d’Espanya amb més escúters per habitant i el municipi on cada vegada són més les dones les que condueixen aquests vehicles.

Les províncies de les ciutats més grans d’Espanya són les que presenten una major quantitat de vehicles de dues rodes en termes absoluts. El rànquing el componen Madrid, Barcelona, ​​València … Una anàlisi en termes proporcionals, és a dir, mesurant la quantitat d’unitats en funció de la població, revela un panorama diferent:

Sota aquest prisma, Cadis és la terra dels ciclomotors (2.576 unitats per cada 100.000 habitants); Màlaga, la província amb més motos (5.750), i Girona lidera la classificació dels escúters (4.720). Si es prenen en consideració tots els vehicles de dues rodes junts, el podi de províncies amb més afició el componen, en aquest ordre, Girona, Granada i Màlaga. En cada un d’aquests territoris hi ha un vehicle de dues rodes per cada 10 habitants.

L’informe inclou una radiografia de les ciutats de més de 75.000 habitants on hi ha una major tirada per les motos d’alta cilindrada. Aquesta anàlisi revela que vuit de les 10 localitats que encapçalen aquesta classificació són municipis ubicats a la Comunitat de Madrid. Són Las Rozas, Parla, Rivas-Vaciamadrid, Fuenlabrada, Alcorcón, Getafe, Móstoles i Torrejón d’Ardoz. Els dos restants es troben a les Illes Canàries. Són Telde i Sant Cristóbal de la Laguna.

L’estudi també realitza una anàlisi dels conductors. Tot i que cada vegada més dones s’animen a anar amb moto o escúter, el motorista tipus és un home, d’entre 45 i 48 anys que, a més, és l’únic conductor habitual del seu vehicle. I és que, si en alguna cosa es diferencien les motos dels cotxes és que, al contrari del que passa en els turismes, en les assegurances dels vehicles de dues rodes no sol aparèixer un segon conductor habitual.

Barcelona és la ciutat amb més moteres d’Espanya. En aquesta localitat, una quarta part de les motos les porten conductores. Altres municipis on cada vegada és més habitual veure a una dona conduïnt un d’aquests vehicles són Girona, Sant Sebastià, Mijas, Fuengirola, l’Hospitalet de Llobregat i Cadis. En totes aquestes localitats, elles representen més d’un 20% dels conductors de motos, escúters i ciclomotors. Aquesta és una de les conclusions que llança la tercera edició de l’informe Les dues rodes a Espanya elaborat per Estem Assegurances en col·laboració amb ANESDOR i Centre Saragossa.

Diversos factors juguen a favor de la creixent afició de les dones per les dues rodes. Entre ells figuren els nous hàbits de la mobilitat urbana, el desenvolupament de materials que permeten que les motos siguin més lleugeres i l’existència d’una forta cultura motera local. Les províncies on més s’estilen els vehicles de dues rodes solen ser, també, les que presenten percentatges de conductores més elevats. Els territoris on elles tenen una major presència en el món de les dues rodes són Girona, Guipúscoa, Cadis i Balears.

 

Més de la meitat de motos a Espanya són japoneses

L’informe també revela la passió que generen les marques japoneses a Espanya: Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki … Aquestes quatre ensenyes nipones sumen la meitat de les motos escúters i ciclomotors que hi ha al país.

D’acord amb aquest treball, Honda aplega un 18,22% de parc nacional de les dues rodes. El segueix Yamaha, amb un altre 17,45% i el tercer lloc és per a la italiana Piaggio-Vespa, amb un 11,9% del mercat. A la llista dels 10 primers fabricants hi ha lloc per a altres ensenyes nipones (Suzuki i Kawasaki), així com per europees (BMW i Peugeot), taiwaneses (Kymco i SYM), a més d’una nord-americana (Harley Davidson).

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Suzuki V-Strom 1050 i 1050XT: Carregada d’energia positiva

Suzuki V-Strom 1050 i 1050XT: Carregada d’energia positiva

La novetat més important de Suzuki del 2020 és la V-Strom 1050, amb versions

Posterior
Campanya de vigilància intensiva per augmentar la seguretat dels motoristes

Campanya de vigilància intensiva per augmentar la seguretat dels motoristes

Enguany 10 motoristes han mort a les carreteres catalanes i 104 han resultat

També et pot interessar
Total
0
Share