Home Destacat Goodyear presenta el pneumàtic intel·ligent per a cotxes autònoms
Goodyear presenta el pneumàtic intel·ligent per a cotxes autònoms

Goodyear presenta el pneumàtic intel·ligent per a cotxes autònoms

0
0

Goodyear ha presentat un prototip de pneumàtic que hauria de donar suport a la propera generació de vehicles autònoms. Ho ha fet en el marc del Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebre.

Foto: Goodyear
Foto: Goodyear

El proptotip IntelliGrip de Goodyear, que compta amb una avançada tecnologia de sensors, ha estat dissenyat per servir de suport als sistemes de control dels vehicles autònoms. Atès que els vehicles autònoms funcionen en base a dades que reben d’altres vehicles, dels conductors, dels vianants i de les ciutats intel·ligents, Goodyear creu que pneumàtics com el seu odrien tenir un paper molt important en aquest intercanvi d’informació.

“Amb la progressiva reducció de la intervenció i interacció del conductor en els vehicles autònoms, el paper dels pneumàtics serà encara més important, es tracta de l’únic punt de contacte amb la carretera”, va declarar Joseph Zekoski, Vicepresident i Responsable Tècnic de Goodyear. “Els pneumàtics prototip de Goodyear tindran un doble paper en el futur, el de plataformes creatives per superar els límits del disseny convencional i com a banc de proves per a les tecnologies de pròxima generació.”

Treball amb sensors

Gràcies a la tecnologia de sensors i la seva banda de rodament especialment dissenyada, el pneumàtic pot percebre moltes de les condicions de la carretera, incloses aquelles referides a l’estat de la calçada o a les condicions climatològiques. Fa servir una tecnologia de desgast activa, basada en un sistema de sensors que monitoritza la pressió i el nivell de desgast, per avaluar l’estat del pneumàtic i del vehicle.

A més de registrar les condicions dels pneumàtics i de la carretera, el pneumàtic també es comunica amb l’ordinador central del vehicle, per tal de contribuir a oferir millors prestacions de conducció i seguretat. Quan el pneumàtic percep que la superfície està mullada o lliscant, el vehicle autònom corregirà la seva velocitat. A més, està tecnologia serviria per reduir la distància de frenada, millorar la resposta a les corbes, optimitzar l’estabilitat i fins i tot dóna suport als sistemes de prevenció de col·lisions.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *