Tot el que envolta a Lewis Hamilton porta cua. Més enllà de ser el pilot més llorejat de la història de la F1, empatat a mundials amb Michael Schumacher i amb més curses guanyades, i conseqüentment el més guanyador de la graella actual, també és el més mediàtic, i allò que diu sempre emplena les portades dels mitjans de comunicació. Després de l’últim GP celebrat al Japó, el britànic ha desvelat un desavantatge que té respecte al seu company d’equip en la nova aventura a Ferrari: té pitjor cotxe que Charles Leclerc.

“Durant les tres primeres curses, hi ha hagut un petit dèficit entre tots dos equips en alguns aspectes del cotxe. Hem trobat alguna cosa en el monoplaça que ha tingut un rendiment inferior en les últimes tres proves. Espero de veritat que, quan ho arreglin, comenci a aconseguir millors resultats. Estic perdent una mica més d’una dècima per volta amb aquest problema. Espero que en la pròxima cursa se solucioni”, assegurava Hamilton després del GP del Japó sense entrar massa en detalls. En tot cas, el de Stevenage és vuitè del mundial, cinc punts per sota de Leclerc i tres d’un cotxe inferior com és el Williams d’Alexander Albon, i a 47 de Lando Norris, el líder de la classificació general. Una situació en la qual segur que no esperava ser en aquest punt del campionat.
No obstant això, Frédéric Vasseur, director de l’Scuderia Ferrari, apunta cap a una altra direcció, explicant que les diferències entre els prototips de Hamilton i Leclerc ve marcada per les indicacions dels pilots en la posada a punt del cotxe. “L’equilibri, per tant, està relacionat amb les seves decisions. Continuem explorant el nou cotxe i estem prenent diferents camins per a adaptar-nos als pilots. Crec que a Bahrain el panorama serà diferent perquè vam estar tres dies allà el mes passat pel test i tenim més control”, diu el dirigent del Cavallino Rampante. És important destacar que no és la primera vegada que Hamilton fa comentaris d’aquest estil, ja que, abans de firmar amb els de Maranello, va insinuar en diverses ocasions que Mercedes tenia un tracte preferencial amb George Russell al llarg del 2024, sigui amb peces pel cotxe o estratègies, i el 2007 també va tenir una gran rivalitat amb Fernando Alonso, el seu company a McLaren.
Veurem quina és la reacció de Ferrari i com aclareixen aquestes discrepàncies internament amb l’objectiu d’optimitzar els resultats de la seva nova estrella. Charles Leclerc tampoc ha obtingut gaire millors resultats, de fet Hamilton és l’únic que ha guanyat enguany amb Ferrari, en l’Sprint Race de la Xina, així que des de fora no sembla que existeixi cap tracte imparcial.
Text: Roger Amores / Fotos: F1