El dijous 1 de febrer, Mercedes va anunciar la sortida de Lewis Hamilton al final de la pròxima temporada, i Ferrari va comunicar la seva arribada. El britànic deixa l’equip que l’ha acompanyat des de fa més d’una dècada i on ha guanyat sis mundials. A més, la formació liderada per Toto Wolff no contemplava la situació, ja que Hamilton havia renovat el passat mes d’agost i era impensable aquest desenllaç. Així doncs, el pilot afrontarà tota la temporada 2024 sabent que la seva unió amb la marca té data de caducitat, situació que crearà un clima de tensió.
“He passat 11 anys increïbles amb aquest equip i estic molt orgullós del que hem aconseguit junts. Mercedes ha estat part de la meva vida des que tenia 13 anys. És un lloc on vaig créixer, per la qual cosa prendre la decisió de marxar ha sigut una de les més difícils que he hagut de prendre. Però és el moment adequat per a fer aquest pas i estic emocionat d’assumir un nou repte”, declarava Hamilton, afegint que està 100% compromès amb l’any de vinculació que li resta. Per l’altra banda, Toto Wolff va expressar que acceptaven la decisió del seu pilot i que se centraven a tenir “un 2024 molt sòlid”.
Per l’altra banda, Carlos Sainz és el gran perjudicat de l’equació. Ser l’únic pilot que ha pogut batre a Red Bull i guanyar una cursa en el 2023 de tota la graella no li ha servit per convèncer als de Maranello per renovar el seu contracte. El madrileny no es planteja fer un “any sabàtic”, i els volants de Mercedes, Aston Martin, Alpine i Williams estan lliures pel 2025. L’opció d’Audi el 2026 és una possibilitat molt interessant, tenint en compte que el seu pare ha guanyat el Dakar 2024 amb el fabricant alemany.
Tensió al paddock durant la temporada 2024
Malgrat la declaració de compromís i professionalitat de Lewis Hamilton, és evident que Mercedes passarà a prioritzar a George Russell en les decisions d’equip, ja que és el pilot que continuarà formant part de la seva alineació. Hamilton haurà de gestionar que en alguna ocasió sacrifiquin els seus interessos per obtenir un millor resultat en el seu company. En segon lloc, també tindrem a un Carlos Sainz menys dòcil. Segurament no estarà tant a disposició del seu equip, i Ferrari no tindrà l’opció de fer-lo servir d’escuder de Charles Leclerc per culpa d’haver prescindit dels seus serveis amb un any d’antelació. Segur que sorgiran escenaris poc comuns que faran de la temporada 2024 inoblidable.
Text: Roger Amoers / Foto: F1