Durant les últimes hores s’ha disparat el rumor que situa a Lewis Hamilton a Ferrari a partir de la temporada 2025. Des d’Itàlia informen que el britànic s’ha ofert, i a Maranello han vist aquesta opció amb molt bons ulls. Anant més enllà, el diari AS assegura que només falten tancar els últims detalls de l’acord. Hamilton sempre ha tingut el somni de fer el seu últim ball a Ferrari, els italians ho han provat en diverses ocasions, i tot indica que aquesta vegada podria ser la bona. Les negociacions estan en una fase molt avançada.
“Parlo amb Lewis cada setmana”, desvelava per Nadal Frédéric Vasseur, director general de l’Scuderia Ferrari. Aquestes declaracions van passar desapercebudes, es van associar a l’amistat que els quedava de la seva unió a la F2, però ningú va pensar que les paraules del francès tinguessin unes intencions contractuals amagades. Per l’altra banda, la fam de guanyar és l’únic motiu que podria provocar que Hamilton abandonés Mercedes després de més d’una dècada i sis mundials assolits. El Mercedes és molt lluny de ser el cotxe dominant que havia sigut, i anar a Ferrari és una alternativa més que raonable, tenint en compte que és l’únic equip que li ha tret una victòria a Red Bull aquesta temporada.
Contractualment, res podia fer pensar que Hamilton marxaria de Mercedes. L’estiu passat va firmar un contracte per dues temporades, però amb les clàusules de sortida actuals de la F1 pot convertir-se en 1+1 i que sigui realment senzill desvincular-se un cop finalitzada la campanya 2024. Si al final se segueix el guió preestablert, el britànic arribaria a Ferrari amb 39 anys i un final de carrera que es preveu èpic.
Pel que fa a la part damnificada, Carlos Sainz veuria com és sacrificat per fer lloc a Lewis Hamilton en l’estructura del Cavallino, ja que Charles Leclerc ha firmat un contracte de renovació de llarga durada recentment. Avui dia, el madrileny tindria les opcions de fer un intercanvi de monoplaces amb Hamilton i anar a Mercedes o aprofitar algun dels volants que, de moment, hi ha lliures: Aston Martin, Alpine, Williams i la nova escuderia, Audi, amb qui el seu pare ha guanyat el Dakar 2024.
Text: Roger / Fotos: Red Bull Content Pool