Honda està en el pitjor moment de la seva història a MotoGP. Per trobar l’última victòria ens hem de remuntar als inicis de 2023, amb el solitari triomf d’Àlex Rins a Texas, la moto no és competitiva i no troben el camí. Davant d’aquest panorama, els japonesos han decidit canviar la seva filosofia. Ja havien fet canvis en els caps d’HRC, encarregat un xassís a Kalex i anunciat l’arribada d’Aleix Espargaró com a provador, però ara estan disposats a fitxar tècnics europeus per a tornar a l’èxit, acció impensable en el passat.
Honda fa molts mesos que intenten trobar la fórmula per desencallar el seu mal moment. Amb Taichi Honda i Shin Sato al capdavant del projecte, van encarregar un xassís d’alumini a Kalex, van fer un prototip completament nou de l’RC213V i han firmat a Aleix Espargaró, però res està tenint un efecte positiu. Davant d’aquest escenari, i tal com ha explicat el seu pilot Luca Marini, “Honda està fitxant nous tècnics, i no només japonesos provinents de la F1, també italians i europeus”. L’italià valora molt positius aquest moviment, ja que “coneixements d’altres realitats acceleraran el procés”, i ha assegurat que a Honda “les coses estan canviant”.
“Els fabricants europeus progressen molt cada any, i ja no estem en aquella època en què els japonesos dominaven. Ducati, KTM i Aprilia no estan mai quiets i porten coses noves cada temporada”, relata Marini, que ha desvelat que el prototip del 2024 “és pitjor que el del 2023 i que el que teníem a pretemporada”. Mentre que el pilot diu que espera ser més a prop dels líders a final de temporada, Alberto Puig, team manager de l’equip oficial d’Honda, reconeix que no estan “100% segurs de com solucionar-ho”.
Veurem si aquest canvi de rumb d’Honda els permet reprendre un camí més positiu que l’actual i, encara que no puguin competir per victòries immediatament, sí que puguin ser més a prop del top-10 com més aviat millor.
Text: Roger Amores / Fotos: Box Repsol