Home Actualitat Honda CB650F: Seductora
Honda CB650F: Seductora

Honda CB650F: Seductora

0
0

Vestida extremada com la CB1000R -la seva germana gran-, cridanera, dotada d’un bon dinamisme i de preu interessant. Així és la novetat més recent de Honda naked de cilindrada mitjana.

Honda_Principal

Text: Sergi Mejías | Fotos: Honda

Des de fa anys les motos naked de cilindrada mitjana han polaritzat l’atenció i els anhels de milers d’usuaris, desbancant les propostes esportives pures i dures. El degoteig de novetats en aquesta categoria no s’atura i això fa que la   competència sigui ferotge. Honda va presentar al Saló EICMA de Milà la nova CB650F, un nou model creat a partir d’una fulla en blanc. Aquesta CB manté la tradició dels motors de quatre cilindres en línia iniciada amb la CB750 de 1969, perquè al cap i a la fi la configuració del propulsor és un dels trets més identificatius d’una moto, a banda de la seva estètica.

El motor en qüestió és de nova factura i creix fins als 650 cc, deixant enrere el clàssic cubicatge dels 600 cc per guanyar en prestacions. No és el primer fabricant que es desmarca dels ‘sis-cents’ per oferir un proposta diferenciadora. En aquest cas, Honda ha desenvolupat el propulsor amb l’objectiu de poder oferir una millor resposta a règims baixos i mitjans, i no en la part més alta del comptarevolucions, com es podria pensar. Així doncs, els 87 CV de potència donen molt de sí mateixos, ja que el motor empeny amb fermesa per sota de les 4.000 rpm, règim d’utilització quan es circula dins la ciutat.

Quan l’hi hem posat el títol de seductora fèiem referència al conjunt que formen elements com ara el preciós basculant fabricat en alumini i que trenca amb tot el que s’ha vist fins ara. També criden l’atenció com a reclams esportius els discos lobulats i els col·lectors del tub d’escapament. L’ABS és de sèrie i Honda no comercialitzarà cap altra versió sense aquest sistema de seguretat.

Com no podia ser de cap altra manera, la CB650F destaca per la seva polivalència d’ús. Tant es pot gaudir amb ella en una carretera de corbes com en els desplaçaments diaris o si en l’enduem de vacances. En definitiva, es tracta d’una moto esportiva però sense arribar a condicionar el dia a dia de l’usuari. I és que Honda va realitzar una selecció dels seus enginyers més joves per crear i desenvolupar aquest projecte.

La nova CB650F ja està disponible per un preu de 7.899 € i en una versió limitada a 35 kw per als posseïdors del carnet A2. La gamma de colors abasta una decoració tricolor, blanc, negre, plata i groc. A més, la firma japonesa també ha preparat una sèrie d’accessoris originals, com ara un bagul de 35 litres de capacitat i la tapa del seient en símil de fibra de carboni. I quan dèiem que el preu era interessant no és perquè el preu esmentat sigui un superpreu sinó perquè quan arriba el dia de vendre-la, les Honda de segona mà sempre es paguen millor.

Honda_provaPrimer contacte. Us direm que la CB650F ens va sorprendre gratament. Per què? Doncs perquè malgrat muntar un xassís d’acer, una forquilla convencional i no disposar de bieletes al tren posterior, el dinamisme de la part cicle és impecable, millor del que pensàvem. El motor es nota més ple, però amb la suavitat de funcionament pròpia de Honda. De fet, només d’arrencar fa ostentació d’uns bons baixos i mentre va pujant de voltes no es nota cap buit en la corba de potència. Els règims mitjans permeten gaudir d’una carretera sinuosa sense haver d’estar massa pendent del canvi. I a més Honda declara un consum de 4,7 litres cada 100 quilòmetres, xifra que no està malament. La frenada, amb un parell de discos 320 mm amb per pinces de dos pistons, és més que suficient i encara té l’ABS. En resum, no us defraudarà i amb ella us ho passareu bomba, ja sigui per anar a la universitat, al treball, en sortides de cap de setmana o per anar de vacances.

Fitxa tècnica

Motor: 4 cilindres, 649 cc, 4 temps, 16 vàlvules

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 marxes

Potència: 87 CV a 11.000 rpm

Parell: 63 Nm a 8.000 rpm

Altura del seient: 810 mm

Llargada: 2.110 mm

Pneumàtic davanter: 120/70 17

Pneumàtic posterior: 180/55 17

Dipòsit gasolina: 17,3 litres

Pes en marxa: 208 quilos

Preu: 7.899 €.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *