Home Actualitat Honda CBR1000RR Fireblade SP: Addicta al circuit
Honda CBR1000RR Fireblade SP: Addicta al circuit

Honda CBR1000RR Fireblade SP: Addicta al circuit

0
0

Honda ha afinat la CBR100RR Fireblade. I ho ha fet creant-ne una versió orientada cap a una utilització en circuits tancats, la qual ha batejat amb la denominació SP.

Honda_principal

Text: Sergi Mejías | Fotos: Honda.

Amb 21 anys de vida i més de 215.000 motos venudes, Honda alimenta el mite de la Fireblade amb la SP, una versió pensada per gaudir-la en circuits. L’exclusiva decoració de tres colors, la cua monoplaça, la suspensió firmada per Öhlins i els frens Brembo són les principals diferències respecte del model estàndard, també renovat aquest any en el que entra en la seva recta final.

Honda_1Juntament amb tots aquests components de primera, també cal destacar les novetats que presenta la versió estàndard respecte de la seva antecessora i que, evidentment, incorpora la SP. S’ha revisat l’ergonomia i ara és més còmoda, amb una posició de conducció modificada. S’han obert i abaixat cinc mil·límetres els semimanillars i els estreps queden 10 centímetres més cap enrere. La millora de la resposta del motor a règims mitjà i alt, a més de guanyar 3 CV de potència és una altra de les novetats, igual que la modificació de la rigidesa del xassís.

El resultat és una moto que continua sent tant polivalent, o fins i tot més, que la seva predecessora, però amb prestacions en circuit millorades. La presència de la suspensió Öhlins permet oferir un tacte de l’amortiguació més progressiu, que sobre la pista dels circuits es tradueix en precisió i millor dinamisme. El mateix passa amb els frens Brembo, que aporten una frenada més efectiva malgrat no comptar amb ‘latiguillos’ metàl·lics. I la millor resposta a règim mitjà comporta una major facilitat de conducció més confiança al obrir gas en sortir d’un revolt, en tractar-se d’una moto de 181 CV. I és que la Honda CBR1000RR és l’única superbike que no disposa de control de tracció. Sí que compta com a opció amb el C-ABS, un sistema antiblocatge de frens esportiu molt efectiu.

Honda_4Equilibri és la paraula que defineix bé com és la CBR 1000RR. Poderosa en carretera i eficaç en circuit. La posició de conducció fa que ara sigui més còmoda de pilotar, sobretot perquè en haver situat els estreps més enrere costa més que toquin a terra al inclinar en les corbes dels circuits. La part cicle destaca per l’agilitat i rapidesa que mostra en els canvis de direcció. La frenada és molt potent i alhora de bon dosificar. L’entrega de potència del motor ens permetrà gaudir dels seus règims mitjans en una carretera sinuosa i esprémer tot el que dóna en circuit, ja que l’entrega resulta força plana i controlable amb el puny del gas.

Tot això ho rematen els pneumàtics Pirelli Diablo Supercorsa SP que equipa de sèrie. El resultat és una moto més efectiva en circuit però amb la polivalència intacta -sense oblidar que és monoplaça- per podar-la utilitzar en els desplaçaments diaris, com ho fan la major part dels seus propietaris.

Ens ha agradat:

Sense fer grans canvis, Honda ha fet un salt qualitatiu en la superbike més venuda. L’exclusivitat dels seus components i la decoració li atorguen un valor afegit que el client sabrà valorar. I tot i que sigui monoplaça continua sent vàlida per a l’ús diari.

 

Milloraríem:

La Fireblade és l’única superbike sense control de tracció que queda al mercat, i en aquest punt queda fora de joc respecte de les seves rivals. Honda en té en desenvolupament un de tipus esportiu que quan vegi la llum respondrà a les expectatives.

Fitxa tècnica

Motor: 4 cilindres, 999 cc, 4 temps, 16 vàlvules.

Refrigeració: Líquida.

Alimentació: Injecció electrònica.

Canvi: 6 velocitats.

Potència: 181 CV a 12.250 rpm.

Parell: 114 Nm a 10. 500 rpm.

Altura del seient: 820 mm.

Distància entre eixos: 1.410 mm.

Pneumàtic davanter: 120/70 17.

Pneumàtic posterior: 190/50 17.

Capacitat dipòsit: 17,5 litres.

Pes en marxa: 199 quilos.

Preu: 19.979 €.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *