Honda ha presentat el nou Civic Type R coincidint amb la celebració dels 25 anys de l’emblemàtic hatchback d’alt rendiment de la marca —i dels 50 anys del Civic—. El nou Type R s’ha dissenyat per a proporcionar l’experiència més emocionant d’un Civic Type R fins avui. Per a això, Honda s’ha basat en la llarga tradició d’automòbils d’alt rendiment inspirats en el seu esperit de competició.
Disponible a Europa a principis de 2023, el nou Civic Type R ja està establint nous estàndards. De fet, recentment ha batut el rècord de tornada ràpida d’un compacte de tracció davantera en el circuit de Suzuka, al Japó. Com a part del seu desenvolupament, els enginyers d’Honda han perfeccionat cada aspecte del nou model, incloses millores de disseny que optimitzen el rendiment aerodinàmic. Les optimitzacions del conjunt propulsor i els components lleugers han permès crear el Type R més potent i amb millor capacitat de resposta de la seva història.
Potent disseny aerodinàmic
Desenvolupat sota el concepte de crear l’“Esportiu Definitiu 2.0”, el disseny del nou Type R es basa en la silueta elegant i esportiva del recentment presentat Honda Civic e:HEV. A fi de realçar el seu aspecte esportiu i elevar el rendiment dinàmic, la imatge del Type R és ara visiblement més baixa i ampla. La seva presència es veu reforçada per uns passos de roda que s’eixamplen sobre unes lleugeres llandes d’aliatge de 19 polzades en negre mat, i per uns pneumàtics Michelin Pilot Sport 4S a mesura.
Durant el desenvolupament, els enginyers d’Honda van treballar sota el concepte de crear el ”Disseny Esportiu Definitiu”: l’expressió definitiva d’un automòbil d’alt rendiment, amb tracció i motor davanters. El disseny exterior ara transmet una gran sensació d’unitat, gràcies a elements com els paracops davanter i darrere, així com característiques de disseny magníficament integrades, com les portes posteriors i els passos de roda, que s’han desenvolupat exclusivament per al Type R i que aporten beneficis a l’aerodinàmica. La graella de majors dimensions —i també més baixa— del paracops davanter maximitza el flux d’aire fins al motor i s’acobla a la perfecció al discret nou capó, que incorpora ara una sortida d’aire, també per a maximitzar el flux d’aire al voltant del frontal.
Altres detalls de disseny que contribueixen a optimitzar l’aerodinàmica són els spoilers laterals situats darrere de les rodes davanteres, i un difusor posterior de major grandària que està integrat en els baixos i que s’ha dissenyat per a ajustar-se perfectament amb la carrosseria situada en la part superior.
L’espectacular disseny d’aquest nou spoiler darrere contribueix encara més a la generació de càrrega aerodinàmica, i el seu angle s’ha desplaçat cap endarrere per a eliminar la resistència de l’aire. L’aleró posterior, amb nous suports d’alumini fos, s’ha situat en una posició més baixa, però amb una major amplària respecte al model anterior, la qual cosa accentua la nova i elegant línia del sostre i la seva presència més ampla.
Entre els colors per a la carrosseria, s’inclouen l’històric blanc Championship White venerat pels entusiastes del Type R, a més del vermell Rallye Xarxa, el blau perlat Racing Blue, el negre Crystal Black i el gris Sonic Ramat Pearls.
Experiència immersiva en l’habitacle
L’interior del nou model s’ha orientat a impulsar l’emoció de la conducció i a aguditzar la concentració. Manté els alts nivells de confort, funcionalitat i refinament que ofereix el nou Civic e:HEV, realçats amb detalls i característiques emocionants i orientades al rendiment, com l’emblemàtica tapisseria clàssica en vermell del Type R.
El seu habitacle immersiu s’ha dissenyat de manera que contribueixi a una experiència de conducció d’alta intensitat: el conductor queda assegut en una posició de conducció més baixa que abans, amb una major visibilitat del capó —ara més baix, s’han minimitzat els punts cecs i s’han reduït els elements reflectors. Els lleugers seients davanters, d’estil esportiu i amb tapisseria amb efecte de davant, ofereixen un suport excepcional per a l’estructura postural del conductor, a fi de proporcionar confort i maniobrabilitat en la pista i durant trajectes llargs.
Quant a prestacions, el conductor pot canviar amb total fluïdesa entre ajustos de rendiment, amb els quals se seleccionen diferents maneres per al motor, la direcció, la suspensió i el so del motor. A més de les maneres predefinides Comfort, Sport i +R, ara compta també amb la nova manera Individual, que s’ha afegit per a oferir una experiència de conducció personalitzada.
La potent aplicació de registre de dades Honda LogR s’ha tornat a incorporar, amb un format completament actualitzat per a aquesta generació del Type R, de manera que ara combina dades de rendiment recopilats mitjançant sensors a bord, amb una aplicació per a telèfons intel·ligents que ajuda al conductor a supervisar i registrar diversos mesuraments en temps real. Entre les característiques principals, s’inclouen un cronòmetre per a registrar els temps per volta, un gràfic de moviment en 3D circular que indica la màxima fricció que poden aconseguir els pneumàtics del vehicle, una innovadora funció de puntuació que ajuda al conductor a millorar la seva tècnica de conducció en la pista, i moltes altres funcions d’interacció amb el conductor que afavoreixen unes voltes més segures, més precises i cada vegada més ràpides en la pista.
Millores d’enginyeria centrades en el rendiment
El Civic Type R és famós pels seus motors potents, d’altes revolucions i amb gran capacitat de resposta. El nou model rescata els aspectes guardonats del seu predecessor en perfeccionar encara més el famós motor del Type R de 2017 per a oferir la conducció més ràpida i addictiva, al mateix temps que segura i gratificant, de la història d’aquest model.
Els canvis es compassen amb el turbocompressor revisat, ara amb un allotjament compacte per a millorar l’eficiència general de la unitat. El número i la forma de les aspes de la turbina s’han optimitzat per a augmentar la potència i millorar el flux d’aire a través del turbo. D’aquesta manera, s’ha aconseguit el motor turboalimentado VTEC més potent de la gamma del Type R.
Al costat d’aquest, funciona un sistema de fuita d’alta eficiència renovat per a millorar la relació peso-potència, el parell i la velocitat màxima de la generació anterior del Type R, i fer així del Civic Type R de 2023 un dels automòbils que ofereix més potència per litre dins de la seva categoria.
Una versió millorada de la transmissió manual de sis velocitats, que va ajudar en gran manera al fet que la generació anterior captivés a clients de tot el món, contribueix al fet que el conductor se senti connectat amb el seu automòbil. Un sistema revisat d’adequació de les revolucions amb acceleració automàtica garanteix un ajust perfecte de les revolucions en reduir les marxes, la qual cosa contribueix a l’equilibri de l’automòbil en entrar en una corba. La caixa del canvi d’alta resistència ara incorpora una palanca de gran rigidesa i un patró de pas de canvis millorat per a permetre uns canvis de marxa fiables i de gran precisió.
L’actualitzat sistema de frens Brembo conserva els discos de dues peces de la generació anterior per a oferir un tacte millorat i una major durada. El nou vehicle disposa d’un millorat control de la temperatura gràcies a un nou radiador que garanteix un rendiment òptim sostingut durant un ús continuat. Un nou disseny de fuita triple amb una modulació del so optimitzada ofereix una millor sensació acústica, que reforça encara més la connexió entre el conductor i l’automòbil.
El nou Honda Civic Type R es comercialitzarà l’any vinent, amb els primers lliuraments a clients a Europa a partir de principis de 2023.