Home Actualitat Honda Civic Type R, ‘R’ de radical
Honda Civic Type R, ‘R’ de radical

Honda Civic Type R, ‘R’ de radical

0
0

Circuit de Slovakia Ring. Un matí assolellat i amb una temperatura d’asfalt de més de 40 graus. Al nostre costat, Gabriele Tarquini i en les nostres mans el nou Civic Type R, el cotxe de tracció davantera més potent del moment i que mai hagi fabricat Honda. Voleu fer una volta?

oG-9j0c_AWZ-ZkWlwIX8b6i9_x0Ss9j7xLXOyp_msy4

Tòquio, París i Ginebra van servir per veure el Civic més esportiu mai construït per la marca japonesa. I Eslovàquia, concretament al Slovakia Ring de Orechová Potón (a 30 quilòmetres de Bratislava) va ser el lloc escollit per Honda per deixar en les nostres mans aquest compacte de tracció davantera de 310 CV de potència, imatge temperamental i acurat al màxim en detalls.

 

 

Aquest compacte de cinc portes ens torna sensacions d’abans viscudes amb models que semblava havien quedat oblidats per les marques. Objectes de desig i d’enamorament a primera vista. Una carrosseria que ens embadaleix amb les seves extravertides i irreverents formes punxegudes. I, en contra del que pugui semblar, res d’ella és superflu i tot té un sentit. El descomunal aleró posterior, el marcat difusor d’aire o la quàdruple sortida d’escapament amb dos tubs cromats no només serveixen per decorar sinó també per mantenir el cotxe enganxat a l’asfalt i el motor refrigerat de la millor manera possible.

-ZTPc2JBLDAku_aQPK1kwIy2ua6o7aaDEGBE_1cGm2s

Dins d’aquest vistós i poderós Type R ens esperen uns baquets de pell amb zones de color vermell, igual com els detalls al volant, el pom del canvi i un davantal de tarannà esportiu; i també un precís quadre de comandaments (que canvia al gust segons la manera de conducció escollit per l’usuari) i en el qual es distingeix i reclama la mirada el botó +R o les funcions de telemetria amb dades del nostre estil de conducció, potències de frenada i acceleració, forces G, etc.

 

Això ens esperava a primera vista. Però encara havíem de prémer el botó d’arrencada per tenir informació sonora d’allò més important en ell. Un propulsor 2.0 i-VTEC amb turbo que revela una xifra de 310 CV de potència màxima i s’estira fins les 7.000 rpm i 400 Nm de parell per a delit dels més fervents defensors dels motors de gasolina. Un propulsor que, a més, va associat a un canvi manual (sí, manual i mecanitzat a partir d’un bloc d’alumini) de sis marxes, de recorregut molt curt i tacte exquisit que envia tota la força a un eix davanter perfectament assistit per un diferencial de lliscament limitat.

Les seves xifres ho diuen tot. Aconsegueix una velocitat màxima de 270 km/hora, accelera de 0 a 100 km/h en 5,7 segons, talla l’encesa passades les 6.500 rpm… Tot això és gràcies a la combinació del turbocompressor amb les tecnologies VTEC i VTC. Gràcies a aquesta dualitat s’obtenen diversos avantatges en termes de potència, eficiència i funcionalitat. La tecnologia Dual VTC permet un cert solapament en la distribució de les vàlvules, que es controla de forma precisa en un ampli interval de revolucions per tal de millorar la capacitat de resposta i l’eficiència.

990R5E_QRogwjegExk-vROA6CGCbuJfNVWKNrykrfKMPer mantenir a ratlla tot aquest potencial, aquest rutilant Honda disposa d’un xassís extremadament rígid però molt fàcil de controlar i que transmet de forma intuïtiva totes les reaccions al volant. Pneumàtics de 235/35 amb llantes de 19 polzades, discos de 350 mm i pinces Brembo de quatre pistons, suspensions amb esquema McPherson al davant i eix de torsió posterior de duresa variable i amortidors més rígids que en l’anterior versió, així com un nou recalibrat de la direcció, fan que estigui tot sota control i es pugui circular de forma dinàmica però còmoda per qualsevol tipus de via.

“Els seus nous i avançats sistemes de suspensió intel·ligents garanteixen unes sensacions de conducció espectaculars i optimitzen al màxim la transmissió de la potència del seu increïble motor”

Pels que no us pugueu resistir, Honda ofereix el Type R a un preu de 34.500 euros la versió bàsica. Està disponible en colors negre, plata, blau, vermell i blanc. Per a qui vulgui més, està disponible una versió GT que afegeix distintius vermells al deflector i el difusor, sensors d’estacionament, fars automàtics, sensor de pluja o retrovisors elèctrics plegables, entre d’altres, per 2.500 euros més.

Fitxa tècnica

Motor: 4 cilindres en línia VTEC

Cilindrada: 1.996 cc

Potència màxima: 310 CV a 6.500 rpm.

Parell màxim: 400 Nm de 2.500 a 4.500 rpm.

Velocitat màxima: 270 km/hora

Acceleració de 0 a 100 km/h: 5,7 segons

Consum mitjà: 7,3 litres

Emissions CO2: 170 g/km

Llarg / ample / alt: 4.390 / 1.878 / 1.466 mm

Distància entre eixos: 2.594 mm

Pes: 1.382 quilos

Maleter: 498 litres

Disponibilitat: setembre 2015

Preu: 34.500 € (37.000 € versió GT)

 

Gabriele Tarquini: Mans de seda

Cotxe: Honda Civic WTCC

Team: Honda Racing Team JAS

Data de naixement: 1962.03.02

Lloc de naixement: Giulianova Lido

feRB9e4o8-lk_-qZZq2nKRk2d5UhG_iGZowIgMggCyoÉs el pilot italià del WTCC que competeix amb Honda. Va participar en 78 grans premis de Fórmula 1 en els anys 80. Tarquini ha destacat en campionats de turismes a Europa, obtenint el Campionat Britànic de Turismes 1994 i el Campionat Europeu de Turismes 2003. A partir de 2005, Tarquini competeix en el Campionat Mundial de Turismes (WTCC), certamen en què es va coronar campió en 2009 i subcampió el 2008, 2010 i 2013. És el campió mundial d’automobilisme de més edat en la història, amb 47 anys i 266 dies, superant els los 46 anys i 41 dies de Juan Manuel Fangio en el seu cinquè campionat de Fórmula 1.

Text: Albert Alsina, des d’Eslovàquia | Fotos: Honda

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *