Segons han explicat Joan Mir i Luca Marini, Honda continua amb els mateixos problemes de la temporada passada i és molt lluny de les posicions capdavanteres. Els japonesos han trobat millores en aspectes com el tren davanter, la velocitat punta o l’aerodinàmica, però no és suficient. L’adherència en l’entrada al revolt i en l’acceleració és la gran mancança de la moto, i això els obliga a treballar en aquesta direcció amb l’objectiu de ser competitius.
Joan Mir afrontava el test de Qatar amb molt poques expectatives, ja que la temporada anterior era “molt difícil mantenir-se a sobre de la moto”, però es va mostrar sorprès per la lleugera millora. “Sincerament, estic sorprès. Crec que estem fent un bon progrés, i estem fent les passes correctes per arribar a dalt”, expressava el mallorquí. “En general, la moto es comporta millor. El tren davanter se sent molt millor i hem evolucionat lleugerament amb la velocitat punta. Probablement, tenim els mateixos problemes, però estem marcant millors temps, aquest és una mica el resum. Hi ha potencial, però l’adherència i l’acceleració són el nostre punt feble, tot i haver millorat, i ens farà tenir més degradació que la resta. Per descomptat que no és fantàstica comparant amb les altres, però hem progressat“, resumia Mir.
“Crec que en aquest test hem fet un pas endavant en l’aerodinàmica. Han afegit un carenat amb més càrrega i això és positiu. En canviar l’aerodinàmica, vam haver de fer grans canvis en l’electrònica, i crec que aquí és on anem per darrere encara. Hem d’acabar d’ajustar-ho tot per obtenir aquesta dècima que ens falta. No estem on volem, però hi ha potencial”, afegia el pilot espanyol d’Honda. Joan Mir preveu unes primeres curses “difícils”, sobretot la primera a Qatar, que és “un circuit complicat per l’Honda”.
Per l’altra banda, Luca Marini assegura que “la diferència amb la resta de motos és enorme”. “La bona feina que hem fet encara no és suficient perquè la resta de fàbriques han progressat molt. Han marcat registres increïbles en els tests, i els nostres han sigut normals. Comencem des de molt enrere. Hem de ser pacients i ja arribarem”, desvelava l’italià, que debuta aquesta temporada en el Repsol Honda després de tres temporades amb la Ducati del Pertamina Enduro VR46 Team.
Veurem com aprofita Honda les concessions durant aquesta temporada, i si les ajuden a arribar a les posicions del davant. Tenen llibertat per organitzar tests amb els pilots titulars i, de moment, la fàbrica japonesa n’ha programat 22. Volen tornar com més aviat millor.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Honda