Aquest és l’Honda CR-V Hybrid. El primer SUV híbrid de la marca que comercialitza a Europa. Un model atractiu i posat al dia, molt espaiós i tecnològic i de conducció confortable i suau. El seu millor secret, la unitat de control motriu denominada i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), que no té caixa de canvis i pot anar associada a tracció davantera o 4×4.
Aquest SUV de gran format té un motor de gasolina atmosfèric Atkinson de dos litres i 145 CV de potència, i dos elèctrics, un generador i un impulsor, que junts transmeten 184 CV totals. Un cor diferent, ja que el motor de combustió dóna força a l’elèctric, la gestiona, i llavors l’entrega a les rodes. Així el confort de marxa, i de retruc l’acústic, són més òptims, i podent escollir tres programes: EV (Elèctric), Hybrid (Combinats) o Engine (Combustió).
Aquesta cinquena generació del CR-V no té canvi de marxes, només un selector, i els enginyers han recorregut a un sistema de transmissió directa d’engranatges fixes. I tot i que té unes palanques a la part posterior del volant, no serveixen per canviar de marxa, sinó per fer que el motor ofereixi més retenció, o menys, per aconseguir captar més energia elèctrica a la bateria de ions de liti.
La qualitat i l’habitabilitat d’aquest Honda tant consolidat segueixen sent un els seus punts forts, ampliant l’espai interior, i a més, s’hi ha de sumar la posada al dia en aspectes tecnològics i de connectivitat, amb incorporació de protocols Apple i Android, un quadre de comandaments vistós i dinàmic i una pantalla central on es pot controlar tota la informació i l’entreteniment.
Quan a disseny, el nou CR-V s’ha actualitzat amb unes línies molt fluïdes, seguint la guia de la resta de models de la marca, amb un capó molt marcat, llums de LED, i una zona posterior dinàmica, en la qual, destaquen els grups òptics en posició horitzontal i un maleter molt gran, de 497 litres de capacitat, amb una zona de càrrega ben àmplia.
A nivell de conducció, el CR-V Hybrid té un bon confort gràcies a una direcció més directa i precisa que la del seu predecessor, una extraordinària rigidesa del xassís i unes suspensions molt ben ajustades de tall confortable. La seva bona altura respecte del sòl el fa òptim per circular per pistes, i si es té la opció de tracció total, qualsevol recorregut i anar a l’aventura no serà cap problema.
FITXA TÈCNICA
Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD
Motor: Gasolina + Elèctric
Potència: 184 CV
Canvi: Automàtic
Acceleració de 0 a 100 km/h: 8,8 segons
Consum: 6,9 l/100 km
Emissions: 156 gr/km
Pes: 1.614 kg
Dipòsit: 57 litres
Maleter: 497 litres