Home Motos HONDA CRF100F AFRICA TWIN: El retorn del mite més aventurer
HONDA CRF100F AFRICA TWIN: El retorn del mite més aventurer

HONDA CRF100F AFRICA TWIN: El retorn del mite més aventurer

0
0

Honda_AfricaTwin_D1_0101Text: Sergi Mejías Fotos: Honda / Francesc Montero

El concepte

Un ampli manillar, un elevat confort en marxa, unes suspensions de llarg recorregut, un potent motor i un robust xassís es conjuren per recuperar el mite de l’Africa Twin, una moto amb la qual és tan senzill anar a treballar cada dia com arribar al fi del món.

El motor

Honda ha desenvolupat un propulsor completament nou. Es tracta d’un bicilíndric en paral·lel de 998cc però que amb un cigonyal calat a 270º ofereix el tacte i el so d’un motor en V, a més d’un lliurament de potència lineal.

Tres versions

L’Àfrica Twin està disponible en tres versions: la base o estàndard, una altra amb ABS i Control de Parell (HSTC), i una tercera amb transmissió DCT. El HSTC es pot graduar en tres nivells d’actuació (més desconnectat) mentre que l’ABS és desconnectable en la roda del darrere.

DCT renovat

Ara, aquest pràctic sistema que permet escollir entre canvi manual (MT) i automàtic (AT), inclou com a novetat tres nous nivells de prestacions esportives en la posició ‘S’ mentre que la ‘D’ s’utilitza per baixar el consum en vies ràpides . I compta amb el botó ‘G’ per aconseguir unes reaccions de la transmissió més directa.

Més detalls

Com a aventurera ens ofereix una autonomia superior als 400 quilòmetres gràcies al seu dipòsit de 18,5 litres. L’alçada del seient de sèrie és de 870 mm però es pot baixar sense eines a 850 mm. A més destaca l’estretor de la cintura del selló.

Colors i preu

L’Àfrica Twin està disponible en color plata, negre, tricolor i Rally (vermella i negra). Els preus parteixen dels 12.700 euros de la CRF1000L Africa Twin passant pels 13.600 euros de la versió ABS i els 14.720 euros de la DCT + ABS.

Presa de contacte

La nova CRF1000L Africa Twin resulta àgil, intuïtiva i molt capaç en qualsevol escenari, a més de còmoda. La bondat de la seva part cicle i un lliurament de potència lineal són claus per a aquesta facilitat de conducció. A la carretera sorprèn per la seva agilitat en els canvis de direcció tot i muntar una llanda davantera de 21 polzades. I també pel seu aplom en tot tipus de corbes. La centralització de les masses al voltant del motor la fan àgil. Les recuperacions són un valor afegit. La frenada és efectiva i malgrat el llarg recorregut de la suspensió, la transferència de pesos és mínima. Lluny de l’asfalt, l’Africa Twin llueix la seva faceta més aventurera, més limitada amb el pneumàtic mixt de sèrie i capaç de tot calçada amb tacs.

Ens va agradar

  • polivalència
  • Dinamisme en general
  • Tacte del motor
  • El DCT en conducció off road

No tant

  • Protecció aerodinàmica de sèrie millorable
  • Equipament pobre del model base
  • Preus

Fitxa tècnica

  • Motor: Bicilíndric paral·lel
  • Cubicatge: 998 cc
  • Refrigeració: líquida
  • Alimentació: Injecció electrònica
  • Canvi: 6 velocitats
  • Potència màxima: 95 CV a 7.500 rpm
  • Par motor: 98 Nm a 6.000 rpm
  • Alçada del seient: 870/850 mm
  • Distància entre eixos: 1.875 mm
  • Pneumàtic davanter: 90/90 21
  • Pneumàtic del darrere: 180/70 18
  • Capacitat dipòsit: 18,8 litres
  • Pes en marxa: 228 quilos
  • Preu: des de 12.700 euros

Llegeix l’article interactiu

Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *