Home Actualitat Honda Forza 125: Tecnologia esportiva.
Honda Forza 125: Tecnologia esportiva.

Honda Forza 125: Tecnologia esportiva.

0
0

Honda_Forza_125_YM15_6055

Aquest és el nou escúter GT de 125 cc de Honda. Un model d’alta qualitat, gran espai de càrrega i apuntalat amb les millors gal·les del segment. El seu nom és Forza i té poc a veure amb el seu antecessor.

Text: Albert Alsina | Fotos: F. Montero – Honda

Un Gran Turisme amb totes les de la llei. Així és el nou Forza de Honda. Un producte que no té res a veure amb el seu antecessor i en el que ara destaquen molt més les seves capacitats funcionals, tecnologia, maniobrabilitat i, és clar, l’atractiu. La marca japonesa no ha escatimat recursos per fer un escúter que competeixi directament amb el cotxe per la seva comoditat, equipament i economia d’us, a més de fer més fàcils les coses als usuaris que viuen dins la ciutat o hi van a treballar cada dia.

Honda Forza 125 06Propulsor finíssim. Aquest nou Forza equipa l’última evolució del motor eSP (Enhanced Smart Power) de baixa fricció i reduït consum que ja muntaven el resolutiu PCX i el famós Scoopy. Un propulsor extremadament fi en ser utilitzat i tremendament estable en tota la corba de parell, amb notables recuperacions i bona velocitat punta. Aquest propulsor, de 14,95 CV de potència i 12,5 Nm de parell, consumeix la mínima quantitat de 2,29 litres cada 100 quilòmetres gràcies a la seva fina i optimitzada gestió electrònica PGM_FI i el pràctic i conegut sistema Idle Stop, d’aturada de motor al ralentí, ideal en circulació en ciutat i exquisit en l’arrencada del motor (sense escombretes) gràcies a una suavitat inusitada.

Compacte i molt estable. Sembla més gran del que ho és en realitat. Les seves dimensions són més compactes del que aparenta a simple vista i no per això s’erigeix com un dels escúters de 125 cc més maniobrables i alhora estables. El seu xassís multitubular és de nova fornada, la forquilla convencional davantera, el monoamortidor posterior, les llantes de 15 polzades al davant i 14 al darrere, així com els discos de fre sobredimensionats en ambdós eixos amb sistema ABS de provada eficàcia fan del Forza un escúter resolutiu i dotat d’un toc lleugerament esportiu.

Honda Forza 125 07Disseny de qualitat. Amb una carrosseria que traspua caràcter gràcies a les seves formes modernes i anguloses, el Forza està perfectament rematat amb detalls de gran qualitat. En són exemples la pantalla davantera ajustable en sis posicions i amb una sola mà; el seient de dos nivells molt ampli, confortable i sota el qual hi caben dos cascos integrals; la guantera davantera estanca, de gran capacitat i amb   presa de corrent de 12 ; el far davanter amb tecnologia LED (igual com els intermitents i el llum posterior) i una instrumentació que combina rellotges analògics amb una pantalla LCD plena d’informació.

Primeres impressions. El Honda Forza és un autèntic GT però de dimensions més aviat compactes. De gran qualitat visual i millor tacte, ofereix una maniobrabilitat magnífica i una posició de conducció molt natural i còmoda en tot moment. La suavitat de funcionament del motor és envejable, igual com l’acceleració i estabilitat en vies ràpides.

Fitxa tècnica: 

Motor   Monocilíndric. 4T

Refrigeració  Líquida

Alimentació  Injecció electrònica PGM-FI

Cilindrada  124,9 cc

Potència màxima   14,95 CV a 8.750 rpm

Altura del seient     780 mm

Distància entre eixos   1.490 mm

Dipòsit combustible     11,5 litres

Pes  159 quilos

Preu  4.799 €

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *