Honda NSS300 Forza: Suavitat infinita | | ElMotordeGirona.cat
Home Actualitat Honda NSS300 Forza: Suavitat infinita
Honda NSS300 Forza: Suavitat infinita

Honda NSS300 Forza: Suavitat infinita

0
0

L’escúter Honda Forza destaca por la seva funcionalitat, confort, capacitat de càrrega i disseny esportiu. Però sobretot per la seva suavitat en marxa.

IMG_0025

Text: Julio Grela | Fotos: Kimi Sabater.

En el seu moment el Forza 250 es va convertir en l’aparador tecnològic de Honda dins el segment dels escúters, tot i que solucions com l’engegada sense clau van disparar el seu preu i el van convertir en un model exclusiu. A falta d’un escúter de gran turisme de 300 cc, la firma japonesa ha ‘popularitzat’ el Forza dotant-lo, entre altres novetats, del motor del SH300, i traient-li ‘gadgets’ com l’arrancada sense clau.

23Per començar us diré que el nou Forza és un model còmode en el que, si arriba el cas, s’hi pot anar amb les cames estirades. La protecció aerodinàmica de sèrie podria ser millor, d’aquí que Honda ofereixi com accessori una pantalla més alta. Per obrir el seient, l’accés al tap del dipòsit i la guantera n’hi ha prou amb prémer un botó, una solució còmoda i encertada. Sota el seient s’hi poden desar dos cascos integrals, tot i que l’accés al segon d’ells, ‘al fons’ del seient, no resulta còmode.

Va fi com cap altre; en marxa, el Forza 300 és una melodia de suavitat. Ben aviat notem que no empeny com l’SH300 perquè la seva potència ha sigut rebaixada fins a 26 CV en la recerca d’un millor consum i més autonomia, que s’agraeixen. I el cert és que no trobem a faltar més potència, ja que surt dels semàfors amb solvència i en vies ràpides s’estira i corre prou com per que et puguin multar. I això de tornar a la  benzinera sense recordar quan va ser la visita anterior té el seu què.

IMG_0002 (2)La part cicle convenç. Ofereix una bona estabilitat, tot i que en una carretera sinuosa es nota la seva llarga distància entre eixos en canviar de direcció. No obstant això, sempre hi podrem comptar per anar d’excursió perquè té quelcom més que només portar-nos cada dia a la feina. La frenada, amb C-ABS en la unitat provada, és un aliat en cas d’una situació compromesa. Des d’El Motor de Giroba sempre recomanarem que a l’hora de comprar una moto o un escúter els demaneu amb ABS; penseu que el més probable és que la primera vegada que s’activi ja haureu amortitzat el que us hagi costat.

El Forza 300 no us defraudarà; exposa bons ‘pros’ i molt pocs ‘contres’. El preu de la versió estàndard és de 4.699 euros, i amb C-ABS val 5.129 euros, una mica més car però una aposta mes segura.

Ens ha agradat No tant
Suavitat en marxa

Confort

Capacitat de càrrega

C-ABS

 

Protecció aerodinàmica de la cúpula

Col·locació del segon casc sota el seient

 

Fitxa tècnica

Motor: Monocilíndric, 4 vàlvules.

Cilindrada: 279 cc.

Refrigeració: Líquida.

Alimentació: Injecció electrònica.

Canvi: Automàtic.

Potència màxima: 26 CV a 7.500 rpm.

Suspensió davantera: Forquilla telescòpica.

Suspensió posterior: Dos amortidors.

Fre davanter: Disc de 256 mm.

Fre posterior: Disc de 240 mm.

Altura del seient: 716 mm.

Pneumàtic davanter: 120/70 14.

Pneumàtic posterior: 140/70 13.

Pes en marxa: 194 quilos (amb C-ABS).

Capacitat dipòsit: 11,6 litres.

Consum mitjà: 4,4 litres.

Preu:  4.699 euros / 5.129 euros (C-ABS).

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *