Home Proves HONDA NSX El retorn d’un mite
HONDA NSX El retorn d’un mite

HONDA NSX El retorn d’un mite

0
0

44479_2015_Honda_NSXText: Sergi Mejías / Fotos: Honda

“Fa molt, molt de temps, en una galàxia propera” Honda va presentar el primer NSX amb dos padrins d’excepció: Ayrton Senna i Alain Prost. Era 1989. Aquest cop, 25 anys després, el protagonista va ser Fernando Alonso en un esdeveniment exclusiu per a la premsa espanyola celebrat a Estoril (Portugal) i a VDM tirem la casa per la finestra per fitxar-lo com a provador.

Bromes a part, Alonso ha destacat del nou NSX que “el que més m’ha sorprès ha estat la frenada, la capacitat dels frens i que les sensacions com a pilot no disten molt del que sentim a la Fórmula 1, tot i que es tracta de conduccions molt diferents “.

74920_HONDA_NSX_CURVA_REDPer posar-nos en situació el NSX compta amb un nou motor de sis cilindres i dos turbocompressors que es combinen amb una transmissió de doble embragatge (DCT) i nou velocitats. Un motor elèctric d’accionament directe del darrere, allotjat entre el motor i la caixa de canvis, afavoreix el rendiment en acceleració, frenada i canvi de marxes. A més, les rodes davanteres del NSX vénen propulsades per dos motors elèctrics paral·lels independents d’alt rendiment que proporcionen una resposta instantània del parell.

Així no ha d’estranyar que el mateix Alonso opini que “conduir un NSX és més suau i dolç que un monoplaça de F1, ja que no vas a buscar el mil·límetre com si fas en les carreres. És com parlar de dibuix artístic i dibuix tècnic” .

75438_FERNANDO_ALONSO_AL_VOLANTE_DEL_NUEVO_HONDA_NSX_EN_EL_CIRCUITO_DE_ESTORILEl que no explica Fernando Alonso és que el NSX és com el doctor Jekyll i mr. Hayde. Amb el mode de conducció ‘Quiet’ circularem en mode elèctric entre dos o tres quilòmetres, com per sortir de casa sense espantar els veïns, perquè serà trepitjar-lo i passar de 90 km / h amb el V6 3.5 cobrant vida. Desitjaràs més que mai que et toqui ‘La Primitiva’.

A partir d’aquí deixa’t portar en un passatge oníric amb una alta càrrega de prestacions i sensacions única d’un Honda NSX que des aquesta tardor ja han començat els lliuraments així que no t’estranyi creuar-te amb algun pel carrer.

FITXA TÈCNICA

  • Honda NSX
  • Motor: 6 cilindres en V Biturbo
  • Cilindrada: 3.493 cc
  • Potència màxima: 507 CV a 6.500
  • Par màxim: 550 Nm des de 2.000 rpm
  • Motor elèctric: 48 CV
  • Unitat de doble motor: 37 + 37 CV
  • Velocitat màxima: 308 km / h
  • Consum mixt: 10 litres / 100 kms
  • Emissions: 228 gr / km
  • Llarg / Ample / Alt: 4.487 / 1.939w. / 2.217 mm
  • Pes: 1.763kg
  • Maleter: 110 litres
  • Web: www.honda.es
  • Preu: des de 166.000 €

Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *