HONDA RCV213-S. Un MotoGP de carrer | | ElMotordeGirona.cat
Home Proves HONDA RCV213-S. Un MotoGP de carrer
HONDA RCV213-S. Un MotoGP de carrer

HONDA RCV213-S. Un MotoGP de carrer

0
0

Text: Sergi Mejías /Fotos: Miracle

L’Honda RC213V-S ha estat la gran protagonista aquest any, el desafiament de la signatura de l’ala daurada en portar al carrer una MotoGP, tota una ostentació tecnològic que va ser presentat al GP de Catalunya i vam poder provar en una exclusiva presentació al
Circuit Ricardo Tormo.

Xassís

La gran diferència amb una moto de carrer o superbike és el xassís i la distribució de pesos. Les geometries i els materials del bastidor són els mateixos que la MotoGP de carreres de manera que el seu comportament no té res a veure pel que fa a capacitat d’inclinació, estabilitat i agilitat. La suspensió és pota negra d’Öhlins.

Motor

El propulsor és un V4 a 90 graus de 1000 cc, el mateix que la MotoGP però canvis interns per assegurar una major longevitat i menor manteniment. La versió matriculable lliurament 159 CV mentre que el model amb Kit Sport puja fins a 215 CV. El canvi de marxes és ‘normal’ i en el cas de la versió de circuit compta amb quickshifter (I canvi invertit) però només pujant marxes i no reduint.

Electrònica

Com la seva germana de carreres, la versió de carrer compta amb una completa electrònica amb tres nivells de lliurament de potència, nou de control de tracció encara Honda ho diu troque control i quatre de frens motor que es poden variar fàcilment amb un botó situat a l’esquerra.

De carreres

Honda ofereix el Kit Sport amb el que tindrem una MotoGP per rodar per circuit vestida amb els carenats de carboni com si la moto de test es tractés amb un pes de sol 160 quilos i una potència de 215 CV. I ‘només’ per 12.000 euros més.

Provant, provant

Vam tenir la sort d’assistir a la seva prova dinàmica al Circuit Ricardo Tormo entre 19 periodistes elegits a tot el món. El primer que et sorprèn de la versió matriculable és la seva facilitat de conducció i després el seu poder d’inclinació i agilitat en els canvis de direcció. En un moment donat 159 CV poden semblar poc per circuit però es tracta del model de carrer. Dues tandes després vam poder provar la versió amb Kit Sport. Són paraules majors. Només el so ja és de ‘carreres’. Tot passa com a càmera ràpida però no s’acumula la feina, més ràpid com mai i còmode com poques vegades.

Somiar és gratis

Somiar és gratis però si et toca La Primitiva ja no hi ets a temps de comprar una de les 250 unitats que es van a fabricar i vendre a raó de 188.000 euros més 12.000 euros del kit sport, si és que ho vols. I és que el termini de reserva es va tancar a finals de setembre. La 26, la 27 i la 93 ja estan reservades Saps per a qui són?

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *