Home Actualitat Honda SH 300i. Ranejant la perfecció
Honda SH 300i. Ranejant la perfecció

Honda SH 300i. Ranejant la perfecció

0
0
El SH 300i ha estat revisat en profunditat, convertint-se en un model totalment nou, amb més espai de càrrega, més finesa de funcionament i millors prestacions. Un producte sensiblement millor que l’anterior, cosa realment difícil d’aconseguir.

Text: Albert Alsina, des de Roma | Fotos: Honda, F. Montero, U. Serra, Z. Gori

Llegeix l’article interactiu

Honda segueix presumint de tenir un dels escúters urbans més complets que existeixen. I és que quan la marca nipona ja va crear el primer Scoopy de l’any 1984 va iniciar el que seria el futur de la mobilitat urbana. Un model que s’ha posat al dia any rere any, i ja són més de trenta, però que és un producte que segueix marcant tendència amb el pas del temps. Una cosa innegable quan es contemplen les xifres de vendes al voltant del món: més d’un milió de SH han estat lliurats a clients de tot el globus terraqüi.

Amb l’ADN del model primigeni, la marca de l’ala daurada ha creat una nova carrosseria més elegant i de gran qualitat visual -amb línies més musculoses i modernes- en la qual la zona davantera pren tot el protagonisme gràcies a la utilització dels LEDS que aporten una forta personalitat. Una sensació de dinamisme que no ha influït per res en la major dotació de capacitat en aquest model de 300 cc. I és que sota l’estilitzat seient ara hi cap un casc integral sense cap tipus de restricció.

Honda-SH300i-YM15-134

Per si fos poc, els enginyers de Honda han potenciat encara més la seva funcionalitat i sentit pràctic, i és que ara disposa d’un gadget electrònic que farà les delícies dels amants de la practicitat: el SMART Key. Una clau intel·ligent que actua com a comandament de contacte en un radi de dos metres entorn de la moto, activant la funció de desblocatge de la direcció, l’obertura del seient i, és clar, l’encesa. Després només faltarà que girem girar una petita roda de plàstic per arrencar aquest SH.

La part cicle és, literalment, excel·lent. Les seves qualitats d’agilitat, estabilitat i maniobrabilitat són de deu, movent-se amb molta facilitat entre el dens trànsit urbà de la Ciutat Eterna o empassant totes les irregularitats de qualsevol tipus d’asfalt a les zones limítrofes de Roma. A més, ofereix una estabilitat extraordinària en trams d’autovia a velocitat elevada i té un gran aplom entre corbes i realitzant canvis de direcció constants en carreteres secundàries. Per si fos poc, la seva capacitat de frenada amb l’ABS d’última generació (de sèrie) és exquisida i amb un tacte de models de cilindrada superior.

Pel que fa al seu apartat motriu, destacar que el nou SH 300i ha rebaixat sensiblement la seva potència a la zona alta del comptavoltes per poder complir amb escreix la normativa Euro4, però incrementant alhora el seu parell i resposta a baixes voltes per obtenir una major acceleració i sortida des aturat. Per suposat, els enginyers japonesos han optimitzat la gestió electrònica i retocat alguns elements interns, minimitzant-ne la fricció, per aconseguir reduir el consum i augmentar l’autonomia, la qual cosa permet que el ‘Scoopy’ recorri uns 300 quilòmetres amb el dipòsit de 9 litres totalment ple.

FITXA TÈCNICA

MECÀNICA

Motor: Monocilíndric. 4T

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica PGM-FI

Cilindrada: 279,1 cc

Potència màxima: 27 CV a 7.500 rpm

DIMENSIONS

Alçada del seient: 805 mm

Distància entre eixos: N.d.

Dipòsit combustible: 9 litres

Pes: 169 kg

Preu: 5.689 € (amb Top Box inclòs)

Descarrega’t la revista a l’ AppStore i al Google Play

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *