Hyundai guanya el seu primer WRC amb Neuville i Toyota el títol de constructors

El fabricant sud-coreà es queda a les portes de la temporada perfecta amb una doble corona
Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe celebrant el mundial. // WRC
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Hyundai arribava al Japó en l’última cita de la temporada del World Rally Championship amb la possibilitat d’endur-se el mundial i el títol de constructors. Pel que fa al trofeu individual, el tenien assegurat, i només feia falta saber si el guardonat seria Thierry Neuville o Ott Tänak. Finalment, i sense gaire sorpresa, el belga és qui va aconseguir el seu primer WRC. No obstant això, en la classificació de constructors va haver-hi un gir de guió, amb Toyota remuntant els 15 punts de desavantatge i superant a Hyundai.

Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe partien amb 25 punts d’avantatge sobre Ott Tänak i Martin Järveoja, i només un desastre podia evitar el títol dels primers. El divendres va començar molt malament pels líders, amb una avaria al turbo que els deixava quinzens, però van saber mantenir la calma i acabar consagrant-se com a campions per primera vegada, sent també el primer títol de WRC per a Hyundai. L’imprevist inicial els obligava a sumar 2 punts dels 12 que es repartien el diumenge. No obstant això, un accident de Tanak en la primera etapa de l’última jornada els va deixar el cotxe amb danys terminals, esdevenint Neuville i Wydaeghe campions matemàtics sense haver de participar.

“El divendres va ser dur, però vam saber mantenir la calma. Teniem el marge de 25 punts que sempre ens deixaven l’esperança d’obtenir un millor resultat. L’experiència i la capacitat de dir-me que visc un somni que molts els agradaria viure ens va ajudar a estar tranquils. Ho hem aconseguit, estic molt content i orgullós. És la recompensa a anys de lluita i no rendir-se mai”, declarava el flamant campió de WRC.

No obstant això, la festa per a Hyundai hauria pogut ser encara més grossa, ja que es van quedar a les portes del títol de constructors. El fabricant sud-coreà arribava al Japó amb 15 punts d’avantatge, una diferència notable. Tanmateix, les dues marques van arribar empatades a punts al Power Stage després de l’accident de Tanak. Un pilotatge formidable de Sébastien Ogier, qui va finalitzar primer, i els resultats d’Elfyn Evans i Takamoto Katsuta, tercer i cinquè respectivament, va donar el triomf als japonesos. “Ha sigut una història increïble, i no crec que n’hagi vist una com aquesta, en termes del molt ajustada que pot ser una lluita al llarg de la temporada”, responia emocionat Jari-Matti Latvala, l’expilot finlandès i actual cap de l’equip Toyota Gazoo Racing WRT.

En tot cas, Hyundai guanya el seu primer mundial individual de WRC i un més que meritori subcampionat de constructors, després d’una batalla amb Toyota que passarà a la història.

Text: Roger Amores / Foto: WRC

Total
0
Shares
Anterior
El quart mundial, la gran obra de Max Verstappen

El quart mundial, la gran obra de Max Verstappen

El neerlandès torna a guanyar el títol de F1 després d'una cinquena plaça a Las

Posterior
Juan Pedro Garcia i Jan Rosa triomfen en el 5è Rallye Clàssic Girona

Juan Pedro Garcia i Jan Rosa triomfen en el 5è Rallye Clàssic Girona

Una competició vibrant amb desafiaments tècnics i remuntades espectaculars a les

També et pot interessar
Total
0
Share