Aquest cap de setmana es disputa el Ral·li del Japó, cita decisiva en el desenllaç del World Rally Championship. Serà la primera vegada que Hyundai guanyi el títol de WRC, ja que dos dels seus pilots, Thierry Neuville i Ott Tänak, s’estan disputant el mundial, amb el belga com a màxim favorit. A més, el fabricant sud-coreà també es troba líder de la classificació de constructors, 15 punts per davant de Toyota. Podria ser una jornada històrica per a Hyundai en la qual es podrien endur la doble corona.
Thierry Neuville arriba al Ral·li del Japó 25 punts per sobre d’Ott Tänak, un gran avantatge que, si no hi ha cap sorpresa, li permetrà assolir el seu primer mundial. Per l’altra banda, des de Hyundai li han comunicat a Tanak que pot lluitar “sense tenir les mans lligades”, però són conscients que el marge que hi ha entre els dos pilots és pràcticament insalvable. “Si mirem els punts, la diferència és bastant gran. Thierry hauria de tenir bastants problemes perquè Ott fos realment una amenaça”, il·lustra Cyril Abiteboul, director de l’equip Hyundai Shell Mobis World Rally Team. En tot cas, volen que tingui molt present que, malgrat que ha de competir pel títol, també tenen l’objectiu de triomfar en el de constructors. Que no forci massa la màquina i acabi fora de la cursa.
Pel que fa a les possibilitats reals de lluita entre els dos pilots de Hyundai, totes les parts saben que és molt complicat que hi hagi un gir de guió. Neuville reconeix que “és un avantatge còmode” i que, en el pitjor dels casos, “només haig de sumar sis punts per a ser campió”. A més, amb Hyundai que té un tercer cotxe en competició que no lluita pel mundial, el d’Andreas Mikkelsen, el belga pot optar per a una estratègia més prudent per a minimitzar riscos, deixant a Mikkelsen la tasca de lluitar pel mundial de constructors amb totes les seves forces.
Per l’altra banda, Tanak és conscient que ho té molt difícil, però sap que el seu paper és donar el màxim i esperar un miracle. “No sé quina diferència podem marcar, però ho intentarem amb totes les nostres forces. Amb el sistema de puntuació actual, és complicat retallar gaires punts. Potser en el cas d’una retirada, però això depèn dels riscs que prengui Neuville. En tot cas, si fa una bona feina, realment ningú té cap possibilitat, i nosaltres encara tenim la responsabilitat del mundial de constructors”, assumeix el campió del 2019.
Així doncs, Thierry Neuville té a les mans el seu primer mundial de WRC i, en tot cas, Hyundai assolirà el seu primer títol individual en aquesta competició. A més, líders amb 526 punts, tenen també el de constructors a l’abast, amb Toyota empenyent per darrere, amb 511 punts. Podria ser un cap de setmana històric per a la marca sud-coreana on obtinguin la doble corona.
Text: Roger Amores / Foto: WRC