El 3 de gener, Hyundai Motor Company i Kia Corporation van firmar un acord amb Samsung Electronics per a una col·laboració pionera en serveis Car-to-Home i Home-to-Car, amb l’objectiu de millorar la connectivitat entre els espais de llar i els de mobilitat.
En virtut d’aquest acord, els clients de Hyundai i Kia podran controlar a distància aparells digitals mitjançant comandes tàctils i de veu a través dels sistemes d’infoentreteniment dels seus cotxes. A la inversa, disposaran de control remot del vehicle a través d’altaveus amb IA, televisors i aplicacions de smartphone per gestionar diverses funcions del vehicle.
Això és possible gràcies a la integració orgànica dels serveis de connexió dels vehicles de Hyundai i Kia i la plataforma de l’Internet de les Coses (IoT) de Samsung, “SmartThings”. S’espera que els clients ho utilitzin de diverses formes en la seva vida diària, gaudint d’experiències de connectivitat sense interrupcions.
Per exemple, en una tarda calorosa d’estiu, l’usuari pot activar el “Mode Casa” per encendre l’aire condicionat i el purificador d’aire registrats, posar en marxa l’aspiradora automàtica i encendre les llums per crear un espai vital còmode i agradable. D’altra banda, abans de sortir, l’usuari pot activar el “Mode Absent” per apagar les llums innecessàries i posar en marxa l’aspiradora automàtica per crear un espai net al qual tornar, a més d’activar l’aire condicionat del vehicle a una temperatura agradable.
Pel que fa al servei Car-to-Home de Hyundai i Kia, els usuaris poden registrar i utilitzar modes específics per a cada situació amb la finalitat de minimitzar el funcionament del dispositiu durant la conducció. Es implementarà el funcionament automàtic basat en la ubicació, a més de la pantalla tàctil i les comandes de veu, per oferir un servei més còmode als clients.
A més, els propietaris de vehicles elèctrics poden utilitzar el servei integrat de gestió d’energia domèstica de SmartThings per comprovar l’ús d’energia de la seva llar i del seu vehicle i ajustar els temps de càrrega òptims.
Hyundai i Kia tenen previst ampliar els seus serveis Car-to-Home i Home-to-Car a clients estrangers mitjançant la vinculació de les plataformes de cotxes connectats i Samsung SmartThings.
Per aconseguir-ho, Hyundai i Kia desenvoluparan sistemes d’infoentreteniment estables que ofereixin serveis i, posteriorment, proporcionaran aquestes funcions mitjançant actualitzacions over-the-air (OTA) i basades en USB fins i tot per als vehicles existents.
“Es tracta d’una oportunitat per fer més còmodes els serveis Car-to-Home i Home-to-Car del cotxe connectat en diversos camps”, va dir Haeyoung Kwon, Vicepresident del Centre de Desenvolupament d’Infoentreteniment de Hyundai i Kia. “Planejem accelerar el desenvolupament de la nostra tecnologia per fer que els viatges dels clients d’Hyundai i Kia arreu del món tinguin un significat més gran”.
“Aquesta col·laboració permetrà la comunicació de Home-to-Car i serveis integrats de gestió de l’energia a casa que estan optimitzats per als estils de vida futurs”, va dir Chanwoo Park, Executive Vice President en Samsung Electronics. “Connectant la plataforma SmartThings amb els vehicles, podrem millorar significativament l’experiència del client tant a casa com al cotxe.”
D’altra banda, Hyundai i Kia ja ofereixen serveis Car-to-Home i Home-to-Car mitjançant col·laboracions amb empreses de telecomunicacions i constructores. El servei Car-to-Home, que fins ara estava disponible per a sis elements com ara il·luminació, endolls, vàlvules de tancament de gas, ventilació, aire condicionat i calderes, i el servei Home-to-Car per a la climatització del vehicle, l’arrencada a distància i la gestió de la càrrega, s’ampliaran per donar suport a connexions amb una gamma més àmplia de dispositius gràcies a aquesta col·laboració.