Home Cotxes Hyundai ix35. El que va bé no es toca
Hyundai ix35. El que va bé no es toca

Hyundai ix35. El que va bé no es toca

0
0

La renovació del ix35 Hyundai s’ha regit per allò que diu que quan quelcom funciona bé no cal tocar-lo. I l’ix35 ha funcionat molt bé des del primer dia, tant que en els tres anys que porta al mercat i amb més de 250.000 unitats venudes a Europa ha esdevingut un pilar fonamental per a la marca coreana, que continua en línia ascendent en els seus resultats econòmics a nivell mundial i confirma la seva aposta pel nostre continent pel que fa a disseny i construcció dels seus models. Referint-nos concretament al mercat espanyol ha acaparat durant els vuit primers mesos d’aquest any el 4,34% de la quota de mercat, amb 21.004 unitats venudes.

Text: Josep Casanovas | Fotos: Hyundai

New ix35_interior 11El nou ix35 se’ns presenta sense canvis notables, per allò que dèiem al principi. Visualment segueix sent molt atractiu i conduir-lo és una delícia, tant pel tacte com per visibilitat i sensació de control. Els retocs estètics són únicament per posar-lo al dia: paràboles davanteres de nou disseny i amb LEDS diürns integrats, nou assortiment de llandes d’aliatge i, en els dos nivells d’acabat superiors, llums posteriors de LED.

Pel que fa a l’interior, n’hi ha hagut prou amb noves tapisseries i materials en els que s’aprecia una millora de qualitat i increment d’elegància. Els seients i motllures superiors de les portes estan acabats amb materials de més qualitat. La posició al volant és d’allò més natural i còmoda. Però la ubicació de la palanca del canvi queda una mica més endarrerida del que ergonòmicament seria desitjable.

Més interessants, sempre referint-nos a les novetats, són els apartats tècnic i de confort. Del primer destaca el sistema de recirculació dels gasos d’escapament de baixa pressió (LP-EGR) aplicat als motors 2.0 turbodièsel (136 i 184 CV) per què contaminin menys. I alhora la disponibilitat de canvi automàtic de sis velocitats pel motor de 136 CV amb tracció total. La direcció és més ràpida i per primera vegada en un model tot camí del segment C de Hyundai i gràcies al sistema Flex Steer, el conductor pot triar entre tres modes (normal, confort i esportiu) que varien l’assistència i resposta segons el tipus de conducció.

New ix35_ detalles 1L’equipament de seguretat de sèrie és comú per a tota la gamma del ix35. Entre altres elements inclou assistència en pujades i baixades, control d’estabilitat amb funció de prevenció de bolcada, llums diürnes de LED i control de pressió dels pneumàtics.

Si ens referim al confort, les suspensions són més progressives i suaus, sense que això hagi fet perdre efectivitat. El conductor agrairà la possibilitat de comptar amb farsde xenó, funció de remolc i de frenada en corba en el control electrònic d’estabilitat, els sensors d’aparcament davanters o el sistema millorat de navegació.

New ix35_6Del Hyundai ix35 hi ha actualment en producció la versió amb pila de combustible (600 km d’autonomia i contaminació zero) que l’2015 es preveu arribarà a les 10.000 unitats. Aquest any se’n han venut 82 a Europa. Inconvenients, tant el preu (en números rodons, uns 150.000 euros) com la falta de punts de proveïment de hidrogen, ni un a Catalunya en aquests moments.

La gamma del nou Hyundai ix35 es diversifica en tres motors de gasoil, un de gasolina i quatre nivells d’equipament (Essence, Klass, Tecno y Style). Les versions 1.6 GDI i 1.7 CRDI són exclusivament de tracció davantera. La 2.0 CRDI de 136 CV permet elegir entre això i tracció total, amb canvi manual o automàtic. Pel motor més potent, únicament tracció total però amb possibilitat d’escollir la transmissió.

El preu es de 21.190 euros per el Hyundai ix35 1.6 GDI Essence i 36.950 euros per el Hyundai ix35 2.0 CRDI 184 Style automàtic, sense incloure el descompte promocional de 1.750 euros ni PIVE.

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *