Si un cotxe quan reconeix la senyal de “curves perilloses”, en comptes de dir-te que baixis la velocitat, et posa a la pantalla si vols activar el “mode N”… és que té ganes… Ja m’enteneu, no? Doncs aquesta és la premissa amb la que t’atrapa aquest SUV compacte radical de Hyundai. El seu nom, Kona N, i és la versió esportiva que pensa i dissenya la secció de desenvolupament esportiva de “N”amyang i que proven i exploten tot el seu potencial a “N”urburgring.
Que estèticament té molt bona pinta salta a la vista, inclús amb aquest color tant trencador. Té les mateixes proporcions, comoditat i espai que un Kona estàndard, però amb unes òptiques agressives, una graella negra molt vistosa, entrades d’aire al capó simulades, passos de roda eixamplats, franja vermella als baixos, aleró de grans proporcions, unes llandes d’aliatge brutals amb el logo N i una doble sortida d’escapament completament real!!!!
L’interior emana esportivitat pels quatre costats. La qualitat d’acabats és pròpia de models més Premium, amb seients amb el logo de tipus baquet, una qualitat de so molt bona… I amb un davantal replet de la última tecnologia, que transmet l’esportivitat d’aquest model a la perfecció. La lectura de tota la informació és fàcil i entenedora, i en destaquen els grafismes i animacions quan canvies de mode i el tip “N” a la pantalla central, on veus paràmetres com la pressió del turbo, temperatures d’oli i motor, el parell en temps real… Com si estiguessis al volant d’un cotxe de competició.
Calen poques paraules per expressar el seu comportament. Inclús només faltaria el silenci de la meva boca i que escoltéssiu el motor…. És, senzillament excel·lent, tant en rectes com en revolts, amb una fermesa bestial, una posta a punt de suspensions que et pot fer saltar l’empastament de les dents amb el mode N posat. I és que la suspensió controlada electrònicament amb N Corner Corving Differencial a l’eix davanter, els pneumàtics Pirelli P Zero 235/40, un xassís reforçat i millorat i una frenada d’allò més potent, fan que el Kona N sigui gairebé un cotxe de ral·lis.
Porta el mateix bloc motor que l’i30 N, un dos litres Turbo TGDi de 280 CV que accelera de 0 a 100 en només 5,5 segons, que t’abdueix des de les 2.000 a les 6.000 rpm. A més, el canvi N DCT de doble embragatge, firmat per Hyundai, respon amb rapidesa i fermesa, podent optar per un canvi manual (de veritat i que arriba al tall) i amb el que, si vols encara més, prems el mode N Green Shift (el botonet vermell), que potencia el Kona fins als 290 CV durant 20 segons.
No tinc cap de ganes de tornar-lo, però segur que em vindrien a buscar els de Hyundai Espanya. Una llàstima perquè aquest Kona N m’ha enamorat des del principi. Perquè és un esportiu dels d’abans. Un SUV compacte de disseny esportiu i radical, amb unes prestacions espectaculars i una posta a punt excepcional. Que t’ho fa tot molt i molt fàcil. I un so… Quina merda pensar que aviat ja no en quedaran d’aquests…
Per a més informació Hyundai Fornells Motor.