Home Actualitat Hyundai presenta un nou motor híbrid adaptat i una transmissió automàtica de 8 velocitats amb tracció davantera
Hyundai presenta un nou motor híbrid adaptat i una transmissió automàtica de 8 velocitats amb tracció davantera

Hyundai presenta un nou motor híbrid adaptat i una transmissió automàtica de 8 velocitats amb tracció davantera

0
0

Hyundai incorporarà un nou motor GDI d’1,6 litres a la família de motors Kappa i una transmissió automàtica de 8 velocitats amb tracció davantera. L’empresa japonesa ha anunciat aquestes dues innovacions en tecnologia de propulsió durant la Conferència Internacional de Motors que la companyia celebra anualment.

El nou motor de Hyundai (Foto: Hyundai)
El nou motor de Hyundai (Foto: Hyundai)

El nou motor Kappa GDI d’1.6 litres ha estat dissenyat per combinar potència, prestacions i economia de combustible amb menors costos de producció i xifres d’emissions de CO2 en els creixents segments de vehicles elèctrics híbrids i vehicles elèctrics híbrids endollables. En el nou motor, que farà el seu debut en els mercats a principis de 2016, la companyia uneix per primera vegada el cicle Atkinson, el sistema de refrigeració EGR (recirculació de gasos d’escapament) i una carrera llarga per maximitzar l’eficiència tèrmica.

El mateix cicle Atkinson redueix les pèrdues de bombament retardant el tancament de la vàlvula d’admissió mentre que l’increment de la relació d’expansió permet estalviar combustible. Durant el procés, una vàlvula de control de l’oli d’admissió, integrada a la distribució variable, facilita la circulació de l’oli.

Reducció d’un 3% en combustible

El sistema EGR facilita la recirculació dels gasos d’escapament cap al cilindre on tornen a cremar-se. El nou motor Kappa HEV redueix per si sol en un 3% el consum de combustible mitjançant tres enfocaments: més del 20% d’EGR correspon a gasos extrets anteriorment, la nevera de l’EGR ofereix una eficiència de refrigeració del 98% i la vàlvula del EGR amb engranatge d’una etapa proporciona un temps de resposta de 56,9 mil·lisegons. L’admissió de conducte recte de disseny especial millora el flux turbulent dels gasos d’EGR per permetre una combustió ràpida que permeti assegurar un major estalvi i incrementar la potència.

A més, l’estalvi de combustible és més gran gràcies a la divisió de les temperatures de refrigeració del termòstat del bloc de cilindres (105 ° C) i culata (88 ° C), el que redueix la fricció i detonació en fer possible una major temperatura del refrigerant en el bloc. El bloc de cilindres s’escalfa ràpidament per reduir la fricció i augmentar l’eficiència, mentre que la culata funciona a temperatures baixes per eliminar la tendència a la detonació, millorant així l’economia de combustible.

Nova eficiència tècnica del motor

El nou motor inclou un injector GDI perforat amb làser de sis orificis i un sistema de subministrament de combustible a alta pressió, amb una pressió màxima de 200 bar, que assegura una combustió neta, una major economia de combustible i un nivell menor d’emissions per complir amb les normes mediambientals.

La integració de tecnologies permet aconseguir una nova eficiència tèrmica del motor, des del 30% (de qualsevol motor corrent) fins al 40%, i garantir prestacions competitives. El nou motor lliura 105 CV (77,2 kW) i 15,0 kgf.m (147 Nm) i està preparat per als futurs models híbrids.

Nova transmissió automàtica de 8 velocitats amb tracció davantera

La nova transmissió automàtica de 8 velocitats per tracció davantera ha millorat l’estalvi de combustible un 7,3% en comparació de la transmissió automàtica de 6 velocitats existent.

La nova transmissió es basa en un disseny únic, amb un embragatge addicional respecte a la transmissió automàtica de 6 velocitats de Hyundai Motor. En ampliar el nombre de marxes, la transmissió garanteix una acceleració més gran a règim baix i més estalvi de combustible i NVH (soroll, vibracions i aspror) a règim elevat. Fins i tot amb totes aquestes millores, s’ha reduït el pes en 3,5 kg en relació amb la transmissió automàtica de 6 velocitats.

Diverses peces optimitzades

Entre altres peces optimitzades figura una bomba d’oli de nou disseny. Aquest component pot reduir la potència de la majoria de les transmissions automàtiques, per la qual cosa l’empresa ha millorat l’eficiència de la transmissió automàtica de 8 velocitats mitjançant l’optimització de les dents i la reducció de la mida de l’engranatge de la bomba.

El convertidor de par de discs múltiples del control de l’amortidor de la transmissió és una altra tecnologia clau que millora l’economia de combustible i la conducció. Un sistema independent per controlar l’embragatge de l’amortidor de 4 discos, en lloc d’un sol disc, permet augmentar l’interval de bloqueig i agilitzar la resposta del control de l’amortidor.

La nova transmissió ofereix també un triple enfocament per a la pèrdua de fricció que augmenta, en última instància, l’estalvi. Els patrons de les ranures s’han dissenyat per optimitzar l’embragatge per tal de reduir la resistència aerodinàmica, mentre una refinada placa deflectora minimitza la pèrdua d’oli de la transmissió. Finalment, com a exemple de l’atenció al detall en enginyeria, les àrees de contacte dels rodaments de boles s’han reduït per incrementar l’eficiència de la propulsió.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *