Hyundai Staria: Sorpresa majúscula 

Descobreix el monovolum familiar Hyundai Staria amb un potent motor turbodièsel de 177 CV, ara disponible al mercat estatal. Analitzem aquesta opció innovadora fora dels SUV tradicionals.

En algunes ocasions, els fabricants d’automòbils ens mostren que sempre hi ha marge per a la sorpresa. En un mercat on qualsevol cosa que no porti l’apèl·latiu SUV gairebé ni es contempla pel públic, Hyundai ha volgut arriscar-se i no només en l’apartat estètic. Després de comercialitzar-ho en altres mercats, ara el Staria arriba al nostre país com una alenada d’aire fresc, un monovolum familiar en el sentit més ampli de la paraula.

No és un vehicle per a la immensa majoria de clients. Al contrari, parlem d’un cotxe enfocat a un nitxo de mercat molt concret, que va viure els seus anys d’esplendor fa dècades, però que segueix sent objecte de desig per a aquelles famílies nombroses que necessiten molt espai i places còmodes per transportar tots els seus membres.

En el primer cas, no hi ha cap dubte de la solvència del Staria, amb una longitud anunciada de 5,25 metres, dels quals 3,27 són de distància entre eixos, donant-nos una primera idea de l’espai interior disponible. L’amplada arriba als 2,0 metres, amb 1,99 d’altura, dades que reforcen la imponent envergadura del vehicle coreà.

Pel que fa a la motorització, el client només podrà gaudir d’una variant, concretament, un propulsor turbodièsel de quatre cilindres i 2,2 litres de cilindrada, que desenvolupa una potència de 177 CV i un parell motor de 431 Nm.

El motor està associat a una caixa de canvis automàtica de vuit marxes amb convertidor de parell. A més, el client també pot optar per versions amb tracció davantera o total AWD.

Hem tingut l’oportunitat de conduir el Staria, concretament la versió de dues rodes motrius i acabat Maxx. Des del primer moment, hem pogut gaudir d’un nivell de comoditat excel·lent, tant per l’espai interior com per la calibració de la suspensió, clarament enfocada a aquest propòsit.

El motor empeny amb suficiència des de baixes revolucions i els 431 Nm de parell motor disponibles fan que el Staria pugui semblar, fins i tot, un vehicle més petit i lleuger del que és. En carreteres àmplies i ben asfaltades, el model coreà es mou amb molta fermesa i la direcció ofereix un guiat perfecte de l’eix davanter.

Tots els seients són amples i còmodes i l’accés a les corresponents files es fa amb un espai més que raonable. Sens dubte, el Staria és un vehicle totalment familiar, en el sentit més ampli de la paraula.

En l’ús quotidià, malgrat anunciar un consum mitjà de combustible de 8,2 litres cada 100 quilòmetres, en el nostre recorregut ens hem mogut en xifres que rondaven els 9,0 litres, alguna cosa que sembla més que raonable per a un vehicle d’aquesta mida, amb un pes de 2,1 tones i amb una altura de gairebé 2,0 metres.

Un altre aspecte que pot resultar determinant per a molts clients és que l’habitacle és un espai molt il·luminat, amb una bona dosi de zona envidrada, reforçant aquest ambient agradable. Els passatgers de la segona fila disposen d’un mòdul de control digital de la temperatura, assegurant una climatització perfecta a l’interior. En definitiva, viatjar durant trajectes de llarg recorregut a bord del Staria és un plaer.

Al marge de les dades tècniques, potser el que cridarà més l’atenció és el disseny exterior del Staria, amb un frontal de tall futurista, que segueix la senda marcada pel Tucson i els models més recents de Hyundai. La graella ubicada a la part baixa del frontal i les òptiques principals de diodes lluminosos completen un aspecte avantguardista, que no deixa ningú indiferent.

L’habitacle, com t’hi pots imaginar, segueix aquesta línia innovadora present a l’exterior. Hi ha molt d’espai, nombrosos forats portaobjectes de bon tamany, així com diversos ports USB, per a la connexió de dispositius portàtils com a smartphones i tauletes. Les versions més equipades ofereixen seients de tipus executiu, de gran qualitat i comoditat.

Tampoc podem passar per alt la presència de detalls destacats com la instrumentació digital (10,25 polzades) o la pantalla del sistema d’infoentreteniment amb la mateixa mida i disposada en posició flotant sobre el davantal, en línia amb l’aspecte futurista de l’exterior. Les versions més equipades poden disposar d’aquests seients executius, en disposició 2+2+3, que converteixen el Staria en un monovolum de primera classe.

En matèria de seguretat, diversos són els elements a destacar, tots ells sota el sistema Hyundai SmartSense, que engloba, per exemple, el control de creuer intel·ligent amb funció de corbes basat en el navegador, l’assistent de manteniment de carril, el sistema anticol·lisió frontal amb detecció de vianants, el sistema d’alerta d’angle mort o el d’avís per trànsit creuat posterior.

Tot, sense oblidar altres aspectes en matèria tecnològica, com els protocols Apple CarPlay i Android Auto sense fils, el sistema de càrrega per inducció per al telèfon mòbil, l’equip de so premium Bose amb 12 altaveus o tots els serveis connectats associats al sistema anomenat Hyundai BlueLink, que ens proporciona informació sobre geolocalització, gestió de rutes de navegació en mode online, informació sobre gasolineres i preus actualitzats, així com el reconeixement vocal en línia.

En definitiva, un vehicle modern, cridaner, pràctic i enfocat a aquestes famílies nombroses necessitades d’espai i qualitat, per un preu més que raonable.

Total
0
Shares
Anterior
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 CV R-Line: Urbanita amb un toc esportiu

Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 CV R-Line: Urbanita amb un toc esportiu

És un dels urbanistes més reconeguts del mercat, tant per la seva qualitat com

Posterior
El futur de l’automòbil segons Peugeot: INCEPTION

El futur de l’automòbil segons Peugeot: INCEPTION

EMOCIÓ El PEUGEOT INCEPTION CONCEPT expressa aquesta visió optimista amb

També et pot interessar
Total
0
Share