En menys d’un mes, el 5 de gener, comença el Dakar 2024 a l’Aràbia Saudita, i tots els pilots tenen les seves previsions i aspiracions. És el ral·li raid més dur i exigent del món i, moltes vegades, el fet de finalitzar-lo ja és tot un èxit. Isidre Esteve, que participa en la màxima categoria de cotxes amb el seu Hilux T1+ del Repsol Toyota Rally Team, es veu lluitant dins del top 20, en el segon grup, just darrere dels pilots que es disputaran la victòria, demarcació que el satisfà, sobretot tenint en compte la quantitat de participants.
“Crec que hi ha un grup de pilots davant que lluitaran entre ells, i aquests són molt ràpids, com Loeb, Sainz o Al Attiyah, i després hi ha un segon grup en els quals si els surt bé l’etapa poden ser 14è o 13è, però que si surt malament pots estar 25è o 30è”, explica el de la Seu d’Urgell, mostrant la seva satisfacció per estar en un nivell per competir en aquest segon bloc. Seria un gran resultat, tenint en compte que “hi ha 72 cotxes a la graella”. A més, han trobat una nova configuració en les suspensions que el beneficiaran en el seu rendiment i una nova posició a dins del cotxe que li permetrà pilotar més còmode.
Referent al recorregut, que s’espera que sigui més dur que en les edicions anteriors, Esteve ha destacat que és “el més radical” que s’ha celebrat en terres saudites i que “tindrà dues fases” la prova. “Una fins a l’etapa de descans, i una altra després, i ho dic perquè comencem molt forts les tres primeres jornades, amb especials llargues i trencadores, i posteriorment ve la que tan sols tenim dues hores d’assistència, a més de 600 quilòmetres en les dunes”, ha argumentat.
Veurem què li presenta el destí a Isidre Esteve, en una competició on la sort moltes vegades també hi té un paper molt important.
Text: Roger Amores / Foto: Box Repsol