Franco Colapinto va ser la sensació de la F1 la temporada passada. El pilot de Pilar va entrar amb molta força, sent un autèntic fenomen des del dia 1. Malgrat que va tenir aquest magnífic rendiment, Williams va firmar a Carlos Sainz com a company d’equip d’Alexander Albon. Les portes dels diferents boxes s’anaven tancant per a l’argentí, quedant-se sense plaça. Quan semblava que ja no podia tenir un desenllaç més estrany, Alpine anuncia a Colapinto com a pilot suplent de Pierre Gasly i Jack Doohan. I, des d’aleshores, els dirigents de la formació francesa han estat pressionant al seu nou pilot, Doohan, abans del seu debut en la F1. Volen un rendiment immediat, si no, tenen a Colapinto llest per a posar-se al volant del monoplaça.

El primer a pronunciar-se en aquest sentit i amenaçar a l’australià va ser Flavio Briatore, assessor d’Alpine. “Començarem l’any amb Pierre Gasly i Jack Doohan, ho garanteixo. Després, ja veurem durant la temporada. Si hi ha un pilot que no avança, que no em porta resultats, el canvio”, avisava fa diverses setmanes Briatore. Ara, Oliver Oakes, nou director de l’equip, ha seguit en la mateixa línia de declaracions. “En la F1 hi ha un marge fi, hi ha molta gent que depèn del fet que un pilot ofereixi el millor cada cap de setmana i hem d’assegurar-nos de tenir als millors pilots en el cotxe, no només ara, també en el futur”, argumenta Oakes en el pòdcast James Allen on F1.
No obstant això, el nou director d’Alpine ha volgut treure pressió a Jack Doohan, mentre que també elogia la figura de Franco Colapinto. “Algunes de les coses que van escriure els ‘guerrers del teclat’ han estat una mica dures per a Jack, però tindrà la seva oportunitat justa de demostrar el seu nivell l’any vinent. I crec que la intenció no és posar-li pressió sobre les espatlles, sinó donar-li a l’equip opcions més endavant”, començava el dirigent britànic. “Crec que Franco Colapinto va causar una gran primera impressió a Williams, encara que probablement es va esforçar massa al final. Segurament li va passar per la situació en la qual es trobava, estava sense un seient confirmat i intentant impressionar massa, i fins a quint punt això va ser un compromís per part del cotxe, és difícil de calcular. Però és crucial que va causar una forta impressió amb la velocitat que va mostrar”, recorda el de Norwich sobre la temporada 2024.

Així doncs, Jack Doohan es troba en una situació certament difícil, amb un pilot suplent realment bo i popular, i amb uns dirigents disposats a rellevar-lo. I tot això abans del seu debut en la F1, havent de tenir un rendiment immediat en el període d’adaptació. Potser és el preu a pagar per a ser en el Gran Circ…
Text: Roger Amores / Fotos: F1