Home Destacat Jaguar ressuscita a l’XKSS
Jaguar ressuscita a l’XKSS

Jaguar ressuscita a l’XKSS

0
0

Jaguar tornarà a fabricar l’XKSS, el considerat primer supervehicle del món, i ho farà de forma exclusiva. La marca del lleopard fabricarà a mà nou unitats d’aquest model, segons les especificacions exactes en el seu llançament el 1957. Els nou vehicles es fabricaran reemplaçant les unitats que es van perdre en l’incendi de la planta de Browns Lane fa ja més de 60 anys.

El Jaguar XKSS (Foto: Jaguar)
El Jaguar XKSS (Foto: Jaguar)

Tim Hannig, Director de Jaguar Land Rover Classic, va declarar: “El XKSS marca una pàgina molt especial en la història de Jaguar i és un vehicle molt cobejat per col·leccionistes de tot el món per la seva exclusivitat i inconfusible disseny”. I va afegir “L’experimentat equip d’enginyers i tècnics de Jaguar Classic es basarà en dècades de coneixement acumulat per garantir que cada un d’aquests nou vehicles sigui totalment autèntic i fabricat amb la màxima qualitat. aquests XKSS reafirmen el nostre compromís de fomentar la passió i l’entusiasme per l’il·lustre passat de Jaguar oferint excepcionals vehicles, serveis, peces i experiències “.

Els vehicles originals s’havien d’haver exportat a EUA, però quan va ocórrer la tragèdia només se n’havien finalitzat 16. Ara, 59 anys després, Jaguar es disposa a fabricar els nou esportius XKSS perduts per a un selecte grup de clients i col·leccionistes consolidats .

Els coneixements adquirits en el projecte de l’E-TYPE ‘Lightweight’ es traslladaran a la construcció d’aquestes nou rèpliques ultra exclusives. Cada una es fabricarà a mà en la nova Experimental Shop de Jaguar, situada a Warwick. Els vehicles es construiran amb les mateixes especificacions dels primers 16 vehicles fabricats el 1957 i Jaguar certificarà cada detall al 100%. El seu preu superarà el milió de lliures.

Tres victòries del Jaguar XKSS a Le Mans

La història del XKSS comença amb les tres victòries consecutives de Jaguar a Le Mans en 1955, 1956 i 1957 amb el totpoderós D-Qiu. Després d’aquest hat-trick de triomfs, el 14 gener 1957 Sir Williams Lyons pren la decisió de convertir els 25 vehicles D-Qiu restants en versions de carretera amb diverses modificacions externes, el que va suposar la creació del primer supervehícule del món. Entre aquestes modificacions s’hi incloïen un nou parabrisa més alt, una porta addicional en el costat del passatger, la desaparició de la divisió entre conductor i passatger, així com la supressió del famós aleró situat darrere del seient del conductor. Els primers lliuraments de les noves rèpliques del Jaguar XKSS estan programades per a principis de 2017.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *