Home Actualitat Jaguar XE: Escac a Alemanya
Jaguar XE: Escac a Alemanya

Jaguar XE: Escac a Alemanya

0
0

ms5Sj7knpXrSSlNEhoMxKMLrWOzZXKc-oNMw-ZIlp6w,lIB7VlgZjB-arGNyJvAeb7oolkUEVCxzQ3hIf5jXFg0

Jaguar aposta fort en un segment on les berlines alemanyes són les reines. El nou XE arriba carregat de bons arguments per jugar una partida guanyadora.

Text: Sergi Mejías | Fotos: Jaguar

El nou Jaguar XE ja és aquí. I aterra disposat a plantejar l’escac a l’hegemonia dels Audi A4, BMW Sèrie 3 i Mercedes-Benz Classe C. Amb aquesta finalitat, els responsables de la firma britànica han teixit els vímets necessaris, com una estètica sòbria, una nova plataforma monocasc d’alumini i uns motors eficients per realitzar un producte realment encertat i accessible dins de la família Jaguar.

2E195p6L-FKArCKp6_Zy0Z_uU9Cn9AfZYcBwPhDmSqc,YaUZSV6OzS24FMiiUasBjKLzIH2qSy-NrJh_nD_6j2oIan Callun, responsable del disseny, ha jugat sobre segur amb una línia sòbria en comptes de voler arriscar més del compte en un segment on els rivals trepitgen amb fermesa. Amb tot, l’XE traspua una imatge esportiva però continguda i elegant alhora amb la qual destil·la un ‘look’ que convenç.

Tan important és que l’XE convenci per fora com per dins. En aquest sentit, la berlina compleix amb escreix amb uns bons acabats i materials com la pell i els plàstics combinats amb bon gust, que recreen una atmosfera acollidora i confortable.

Pel que fa als motors, Jaguar es llueix amb les mecàniques Ingenium començant amb un 2.0 dièsel de 163 CV associat a una caixa de canvi manual de sis velocitats capaç d’homologar un consum de 3,8 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions de 99 grams. Per damunt trobem un altre dièsel 2.0 de 180 CV, amb canvi manual o automàtic. En gasolina, Jaguar proposa amb la base del 2.0 litres sobrealimentat dues versions de 200 i 240 CV, mentre que el 3.0 V6 de 340 CV, heretat de F-Type, impulsa la versió de més prestacions.

Gy9OxsPeAZq_vgRtl-0b6K8Z_6koJqd8abSYzlrjTLE,GTQosQ89NjvJhGSpBOWm28OUQkMd_pR6uTBF_2GdSKo,boVq7WuESjxx49-9p0UHXz9LWqTZSlHjfaWIUXpTdawHead-Up Display (projector de la informació al parabrisa), control dinàmic d’estabilitat, reconeixement de senyals de trànsit, All Surface Progress Control (millora el dinamisme sobre pisos de baixa adherència a baixa velocitat), Adaptive Dynamics (adapta instintivament la resposta del XE, tant a les condicions de la carretera com a l’estil de conducció) formen part de la càrrega tecnològica del XE a través de les ajudes electròniques.

Igual sou d’aquells que mai us havíeu plantejar comprar un Jaguar però molt probablement el XE us ho pot haver fet replantejar. Amb un preu de sortida de 37.000 euros s’obre la possibilitat d’accedir a la família Jaguar amb aquesta berlina esportiva disponible als concessionaris a mitjans de juny.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *