Jaume Masià, quan el talent i l’experiència et fan campió

El valencià guanya la cursa i Sasaki que aconsegueix evitar el títol

Sanció a Deniz Öncü per arrencar abans que s’apagués el semàfor. Jaume Masià, que sortia desè, ha sortit molt mentalitzat que pot ser un gran dia per ell, i en dos girs ja és segon. En la tercera volta, Masià ha anat llarg i ha tocat al seu rival pel mundial Ayumu Sasaki, traient-lo de la traçada. No s’han hagut de lamentar caigudes. A la volta 4, el grup capdavanter és de set pilots, amb David Muñoz, Sasaki, David Alonso, Masià, Diogo Moreira, Iván Ortolá i Dani Holgado, amb intercanvis de posicions constants. Uns revolts més tard, el grup gran s’ha tornat a apropar i hi ha més de 20 pilots en la lluita per la victòria.

A 10 voltes pel final, mentre tots dos estaven en les dues primeres demarcacions, Masià li ha tornat a fer el mateix avançament en el mateix revolt a Sasaki, vorejant la il·legalitat. De fet, li han enviat un avís de conducte des de direcció de cursa. Ortolá ha tirat a Moreira i li han posat una penalització de doble long lap. A 6 voltes pel final, Sasaki ha fet un avançament agressiu sobre Masià, arribant a tocar-lo lleugerament, i el valencià ha aixecat la mà queixant-se.

Sasaki i Masià han començat una lluita increïble, que ha acabat amb el japonès perdent 8 posicions. A 2 voltes pel final, el grup de Sasaki ha perdut el capdavanter, i la primera posició de Masià li donaria el títol del món de Moto3. Última volta, Sasaki remuntant, però ha de guanyar encara dues posicions per salvar el match point. Ensurt de Sasaki que s’acomiada del mundial. El valencià, després de set temporades a Moto3, guanya el mundial i puja a Moto2 sent campió. Finalment, ha pogut plasmar tot el potencial que té amb una gran regularitat al llarg de la temporada. Alonso i Öncü han tancat el podi. Adrián Fernández ha fet una gran feina d’equip pel Team Leopard, posant pedres en el camí de la remuntada de Sasaki.

Text: Roger Amores

Total
0
Shares
Anterior
Un Martín combatiu firma una carrera de campió

Un Martín combatiu firma una carrera de campió

El madrileny finalitza primer i és a només 7 punts de Bagnaia

Posterior
Aldeguer guanya de nou i està més que preparat per MotoGP

Aldeguer guanya de nou i està més que preparat per MotoGP

El murcià aocnsegueix la tercera victòria consecutiva després de remuntar

També et pot interessar
Total
0
Share