Home Actualitat Jeep Renegade: Genuïnament Jeep.
Jeep Renegade: Genuïnament Jeep.

Jeep Renegade: Genuïnament Jeep.

0
0

Seria molt, però que molt difícil, imaginar un Jeep que no faci honor a la genètica de la marca i no perpetuï els valors d’autenticitat i aventura tramesos a través del temps des de que aquell mític Willys nascut durant la Segona Guerra Mundial assenyalés el punt de partida. El Renegade, el primer model que ha vist la llum després de la fusió entre els grups Fiat i Chrysler, i destinat a ser un dels valors més importants de la marca, amb un cicle de vida previst en un milió d’unitats, compleix perfectament amb la tradició i, alhora, amb les actuals exigències del mercat.

XRenegade_principal

Text: Josep Casanovas | Fotos: Fiat Chrysler Automobiles.

Si tenim present el pes específic que actualment tenen els SUV compactes i de mida mitjana en el conjunt dels mercats europeus, amb un creixement constant i un 17% de quota, resulta d’allò més lògic que Fiat Chrysler Automobiles aposti per aquest segment pel creixement de la marca Jeep. Segons va revelar Luca Napolitano, CEO de Fiat Chrysler Automobiles España, en la multitudinària presentació del Renegade a Madrid, l’objectiu que s’ha plantejat Jeep en el mercat estatal és passar de les 2.000 matriculacions que es preveien pel 2014 a 5.000 en l’exercici del 2015, la qual cosa significaria un creixement del 150%.

XRenegade6Si por dimensions el Jeep Renegade pertany al segment dels SUV compactes, per arguments esdevé comparable als de la categoria superior. Deixem constància, per exemple, dels més de 60 dispositius disponibles de seguretat activa i passiva, i d’ajudes a la conducció. Dissenyat als Estats Units i fabricat a Itàlia amb destinació a un centenar de països, aquest model no és, a diferència d’altres, la interpretació off-road d’un turisme o un monovolum sinó un autèntic SUV adaptat a les condicions actuals del mercat per atraure cap a la marca un públic més jove (d’entre 35 i 40 anys de mitjana d’edat) i elevar fins a un 40% la clientela femenina.

XRenegade2El Renegade és un autèntic Jeep, com queda reflectit en les set barres de la seva graella frontal, en els fars rodons, en els passos de rodes trapezoïdals o en les formes quadrades de la seva carrosseria, la qual evoca un altre model emblemàtic de la marca americana, el Wrangler. I exactament el mateix en el seu interior, còmode, ben insonoritzat, amb una qualitat que es percep des del primer moment i tota una referència en amplitud en relació amb les seves dimensions externes, fins i tot pels ocupants de les tres places posteriors. En definitiva, un disseny d’acord amb la tradició de marca però no per això exempt d’aportacions d’avantguarda, com ara els innovadors grups òptics posteriors, les vistoses tapisseries i guarniments interiors o el sostre panoràmic dividit en dues peces.

En la seva arribada al mercat, el Jeep Renegade combina quatre nivells d’equipament (Sport, Longitude, Limited i Trailhawk), tres motors de gasolina, tres dièsel, transmissions manuals de 5 o 6 velocitats o automàtiques de doble embragatge de 6 marxes o 9 (aquesta última, novetat entre els SUV compactes, procedeix del Cherokee) i tracció davantera o total, en aquest últim cas amb dos sistemes. El que dèiem abans, un ampli assortiment per atraure un nou tipus de clients.

XRenegade5I pels amants de l’aventura hi ha la versió Trailhawk, amb decoració i elements específics. I també amb 2 centímetres més d’altura lliure respecte del sòl que li atorguen un angle d’atac de 30º, 24º d’angle de panxa i 34º de sortida. Pel que fa als sistemes de tracció total, l’Active Drive connecta i desconnecta automàticament l’eix posterior segons les condicions i el sistema Select-Terrain permet al conductor seleccionar manualment entre quatre modes d’intervenció mentre que amb l’Active Drive de la versió Trailhawk disposa, a més, d’una relació curta complementària de la primera marxa i control de baixades.

 

 

Fitxa tècnica.
Gasolina.

 

1.6 E-TorQ. 1.598 cc. 110 CV i 152 Nm. Canvi manual 5 marxes i tracció 4×2. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 141 g/km.

 

1.4 Turbo MultiAir 1.368 cc. 140 CV i 230 Nm. Canvi manual 6 marxes i tracció 4×2. Consum mitjà: 6 l/100 km. CO2: 140 g/km.

 

1.4 Turbo MultiAir 140. 1.368 cc. 140 CV i 230 Nm. Canvi automàtic 6 marxes i tracció 4×2. Consum mijà: 5,9 l/100 km. CO2: 137 g/km.

 

1.4 Turbo MultiAir 170. 1.368 cc. 170 CV i 250 Nm. Canvi automàtic 9 marxes i tracció 4×4. Consum mitjà: 9,9 l/100 km. CO2: 160 g/km.

 

Diesel.

 

1.6 MultiJet. 1.598 cc. 120 CV i 320 Nm. Canvi manual 6 marxes i tracció 4×2. Consum mitjà: 4,6 l/100 km. CO2: 120 g/km.

 

2.0 MultiJet 140. 1.956 cc. 140 CV i 350 Nm. Canvi manual 6 marxes i tracció 4×4. Consum mitjà: 5,1 l/100 km. CO2: 134 g/km.

 

2.0 MultiJet 140. 1.956 cc. 140 CV i 350 Nm. Canvi automàtic 9 marxes i tracció 4×4. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 149 g/km.

 

2.0 MultiJet 170. 1.956 cc. 170 CV i 350 Nm. Canvi automàtic 9 marxes i tracció 4×4. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 155 g/km

Llargada, amplada i altura: 4,255 / 1,805 / 1,697 m.
Preu: De 19.900 € (1.6 E-TorQ Sport) a 33.000 € (2.0 MultiJet 170 Trailhawk).
etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *