Honda ha arribat a un acord amb Joan Mir per a la renovació del contracte del pilot per a les pròximes dues temporades, segons ha informat Motorsport. La marca japonesa, malgrat els mals resultats que estan encadenant tots els seus pilots, ha valorat l’evolució del mallorquí, que és el pilot Honda amb més punts en la classificació general. Així doncs, Mir correria fins a finals del 2026 a l’equip de fàbrica d’Honda, a l’espera de saber el nou nom de l’equip després que Repsol acabi la seva vinculació amb el projecte, i encadenaria quatre temporades en aquesta posició.
El mitjà citat parla d’un “acord verbal” entre les dues parts. Malgrat que han sonat diversos noms per a ocupar la seva plaça, com poden ser Maverick Viñales, Jack Miller o Fabio Di Giannantonio, Joan Mir ha sigut sempre la prioritat d’Honda, i mantindran la parella amb Luca Marini el 2025. La negociació del contracte a llarg termini tanca la porta a dos escenaris que s’havien rumorejat les últimes setmanes. El primer, una retirada de Mir. El pilot balear no tancava la porta a aquesta opció pel seu mal moment esportiu per culpa de no tenir una moto competitiva, però el campió del món del 2020 continuarà lluitant per a tornar a firmar grans resultats. L’altre, la sortida d’Honda del mundial. Diversos periodistes parlaven les últimes setmanes d’un abandonament dels japonesos tal com va fer Suzuki el 2022, però aquest tipus d’acords acaben amb el relat.
Joan Mir ha participat en 22 curses a sobre de l’Honda, 15 la temporada passada i les 7 d’enguany. En tot aquest temps, el millor resultat que ha pogut obtenir és la cinquena plaça en el GP de l’Índia del 2023; tot un miratge, ja que la moto no ha tornat a estar mai per a aquestes places. En l’inici del 2024, acumula 13 punts, havent puntuat en quatre dels set caps de setmana. El seu millor GP ha sigut el de Jerez, on va sumar-ne 4 per la 12a posició en cursa i 1 després de finalitzar 9è en l’Sprint Race. No obstant això, sembla que en l’últim test privat Honda va trobar una possible direcció a seguir, i comencen a veure una llum molt llunyana al final del túnel.
Actualment, Honda està passant per un dels pitjors moments de la seva història. Per trobar l’última victòria dels japonesos, ens hem de remuntar a 24 curses enrere, en la tercera cursa de la temporada 2023, quan Àlex Rins va obtenir el triomf al Circuit de les Amèriques. Més enllà d’aquesta solitària victòria, l’anterior és de Marc Márquez el 24 d’octubre del 2021, a Misano. L’any passat van ser el pitjor fabricant, 11 punts per sota de Yamaha. Ara mateix, després del GP de Mugello, continuen sent el pitjor fabricant, 17 punts per sota, una vegada més, de Yamaha, i tenen els dos equips els últims en constructors, sent l’oficial, el Repsol Honda, el pitjor de la categoria. A més, sense comptar els pilots provadors, tenen els seus quatre corredors en les últimes cinc places de la classificació general, i el seu fitxatge estrella, Luca Marini, encara no ha puntuat.
Així doncs, Honda ja té tres dels quatre pilots que els han de guiar en el camí de tornada a l’èxit. Joan Mir i Luca Marini seran a la formació de fàbrica, mentre que Johann Zarco té contracte en l’LCR Team. Veurem si Takaaki Nakagami també continua en l’Idemitsu Honda Team o aposten per un perfil més jove, com podria ser Ai Ogura.
Text: Roger Amorers / Fotos: Box Repsol