El VIII Critèrium Clàssic Montmeló va tornar a confirmar-se com una de les cites de referència de la regularitat catalana amb una edició que va reunir més de 50 equips i un alt nivell competitiu. La prova, puntuable per a la Copa Gironina de Regularitat i la Copa Catalana de Clàssics, va arrencar a Montmeló en una jornada marcada inicialment per les altes temperatures i que acabaria oferint tots els ingredients d’una gran cita de regularitat.

Els participants van afrontar un exigent recorregut de més de 300 quilòmetres, dividit en dues seccions i amb vuit zones de regularitat, travessant carreteres del Vallès, el Lluçanès, Osona i el Moianès. El reagrupament de Prats de Lluçanès va tornar a ser un dels punts destacats de la jornada, amb una gran presència d’aficionats. Ja a la segona part de la prova, una intensa pluja va fer acte de presència a la zona de La Codina, alterant les condicions de circulació i afegint dificultat a trams tan emblemàtics com Gallifa, Talamanca, la Costa dels Gats o el Farell.
En l’apartat esportiu, la victòria absoluta va ser per a Alberto Jódar i Marcel Duran, que van completar una actuació molt sòlida amb el seu Volkswagen Golf GTI MK2. La segona posició va ser per a Pierre i Daphne Juanola amb un Volkswagen Golf I GTI, després d’una intensa lluita per les primeres places que es va mantenir oberta fins als darrers trams. El podi el van completar Marc Cespedes i Carles Turon amb un Ford Escort XR3, culminant una de les edicions més disputades dels últims anys.

La categoria Iniciació també va oferir una gran batalla entre els seus 14 equips participants. La victòria va ser per a Alfonso García López i Jordi Capdevila amb un Renault Clio MK2, mentre que Oriol Fontanet i Marc Platel van acabar segons i Roma Perpiñà i Olga Marín van completar el podi amb el seu Peugeot 205 GTI. Paral·lelament, en categoria Mixta, Pierre i Daphne Juanola van completar una jornada excel·lent imposant-se davant de Toni Mas i Núria Sabatés, segons classificats, i Santiago Saltó i Maria Herrero, tercers.
La prova es va tancar amb una multitudinària barbacoa organitzada pel Club Clàssic Montmeló i el tradicional lliurament de premis, en una jornada que va combinar esport, passió pels clàssics i un gran ambient de germanor. Amb aquesta quarta cita de la temporada completada, la Copa Gironina de Regularitat entrarà ara en la seva pausa estival abans de reprendre l’activitat el pròxim 5 de setembre amb la disputa del IX Rallye Ripollès Clàssic.
Text: Roger Amores / Fotos: Sergi Campdelacreu