DAZN ha llançat un nou episodi de la seva sèrie DECODED, en aquesta ocasió, dedicat a Pedro Acosta. És una secció en la qual desgranen a un pilot per entendre els detalls que l’han portat a ser com és. Per aquesta entrega, tres llegendes del motociclisme espanyol, Jorge Lorenzo, Àlex Crivillé i Dani Pedrosa han sigut els encarregats d’analitzar i definir punt per punt al jove fenomen del Puerto de Mazarrón.
En primer lloc, Jorge Lorenzo, un enamorat confés d’Acosta, també pel mànager que els uneix, no ha fet curt a l’hora de definir-lo, i s’ha atrevit a comparar-lo amb els pilots que han marcat una època en l’era moderna de MotoGP. “El que el fa diferent dels altres és la preparació, els milers i milers d’hores que ha donat voltes damunt de la moto des de petit, i en motos grans. A la seva edat, els altres porten la meitat o tres vegades menys d’hores d’entrenament i preparació que ell. Només li donaria un consell: que vagi amb compte amb les caigudes, una lesió greu podria truncar una carrera. Té coses de Stoner i Rossi, el carisma. I també de Márquez, l’ambició i el creure en si mateix”, explica el mallorquí.
Pel que fa a Dani Pedrosa, és una persona que pot il·lustrar-nos amb bastants detalls, ja que és provador de KTM. El català té totes les dades possibles per a analitzar a Acosta, i a més va ser el padrí que el va ajudar en la seva adaptació a MotoGP. “Cada vegada que ha canviat de categoria, ha reconegut que s’anava sentint més còmode. Està acostumat a treballar en circuits molt petits amb motos grans. Tots a la fàbrica estan encantats amb el seu rendiment, és una cosa que KTM necessitava. L’any que ve, amb més experiència, arribarà al següent nivell. En la pretemporada, el consell que li vaig donar és que anés amb compte amb els pneumàtics, aquesta moto a vegades et pot sorprendre i acabar a l’hospital”, desvela Pedrosa.
Per acabar, la llegenda Àlex Crivillé, dues vegades campió del món i el primer espanyol a obtenir un títol a 500cc l’any 1999, ha fet una anàlisi tècnica del pilotatge de Pedro Acosta, incidint sobretot en la seva evolució i en el punt en el qual es troba actualment. “L’entrada al revolt ja la fa una mica més tombat, va més alçat per a buscar l’apèndix. Durant el revolt, treu molt el cos cap enrere i posa la mirada ben lluny, fet que ajuda molt a buscar el punt que tu vols, és fonamental”, valora el català. Acosta ha destacat en aquest inici de la seva temporada de debut per entrar i fer els revolts amb una traçada molt més tancada.
Tres llegendes del motociclisme que veuen detalls diferents de Pedro Acosta. Ho té tot per marcar una era a MotoGP.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool