Jorge Martín, el pneumàtic de Qatar i la investigació de Michelin

El madrileny va rodar amb una goma del darrere defectuosa que el va condemnar
Jorge Martín durant el GP de Qatar. JORGE MARTÍN

En la cursa del diumenge passat a Qatar es va veure a un Jorge Martín molt incòmode. Ja des de la sortida es va veure que hi havia quelcom que no estava funcionant, relliscant-li la roda del darrere d’una manera poc ordinària amb la tecnologia actual de MotoGP. A més, com bé va explicar el pilot, va estar rodant amb uns temps de volta un segon i mig més lents que els del dia anterior. El madrileny destaca per ser un pilot molt explosiu, i aquesta temporada havia aconseguit trobar una gran regularitat en els seus ritmes que l’han fet imparable en diversos GP.

“Avui he sigut un segon i mig més lent per culpa d’una goma que no funcionava. Ha sigut una vergonya. Crec que el nivell dels pneumàtics ha de pujar molt. No pot ser que es decideixi el Mundial de MotoGP per un compost que no funciona”, protestava després de la cursa Martín, definint la situació com a un robatori. El madrileny es va mostrar resignat amb la situació. Piero Taramasso, director esportiu de Michelin, va avançar als micros de DAZN que portarien a terme una investigació del pneumàtic. “Mai abans s’havia utilitzatt ni escalfat. Llavors, actualment no tenim cap pista. Tan aviat com tinguem les dades de l’equip, investigarem i després informarem a Jorge, Pramac i a tots vostès sobre el succeït”, explicava Taramasso.

El seu rival i gran amic Aleix Espargaró, qui destaca per ser molt transparent sempre en les seves declaracions, va dirigir el discurs en la mateixa direcció, assegurant que “la qualitat dels pneumàtics de Michelin no està a l’altura del campionat”. Un missatge directe al fabricant francès i a l’organitzador del mundial. De fet, el mateix Bagnaia va explicar que el dia anterior ell havia tingut un problema similar. En canvi, Marc Márquez, que no va voler mullar-se molt sobre la qualitat dels pneumàtics, va argumentar que no és que hi hagi pneumàtics defectuosos, sinó que “són tan bons que, quan surt un que no ho és tant, es nota molt la diferència”, fent referència també a què s’han batut quasi tots els rècords des que Michelin abasteix al mundial.

En tot cas, és evident que hi ha ocasions on els surt un pneumàtic que és notablement inferior. Veurem si la lluita final pel títol pot ser en igualtat de condicions i aquesta meravellosa temporada pot ser recordada per la seva emoció, no per la mala sort en el sorteig de les gomes.

Text: Roger Amores / Foto: Jorge Martín

Total
0
Shares
Anterior
Els càlculs de Bagnaia per ser campió a l’esprint

Els càlculs de Bagnaia per ser campió a l’esprint

Jorge Martín té molt complicat el mundial, però encara pot lluitar

Posterior
CUPRA fa entrega dels últims llançaments a les jugadores del Barça Femení

CUPRA fa entrega dels últims llançaments a les jugadores del Barça Femení

CUPRA ha fet el lliurament dels innovadors CUPRA Born i CUPRA Formentor VZ5 BAT

També et pot interessar
Total
0
Share