Jorge Martín sempre s’ha mostrat molt confiat en ell mateix púbicament. El madrileny ens té acostumats a comentaris de l’estil “soc el més ràpid en pista” o “ningú té més ritme que jo en aquest GP”, i sobretot ens deixa aquest tipus de declaracions després de caigudes o errors com el de Misano per a reforçar-se i recordar la seva qualitat com a pilot. No obstant això, l’any passat el va superar la pressió de lluitar pel mundial. El de San Sebastián de los Reyes ha explicat que ha treballat molt en l’aspecte mental i assegura ser superior a qualsevol dels seus rivals.
“En aquest moment, estem molt a prop tots, amb Bagnaia, amb Bastianini, amb Márquez, som similars, però soc més fort perquè hi ha alguns punts en els quals soc millor. Em sento més fort perquè em sento millor en gairebé totes les àrees. No sento que sigui més ràpid, potser la temporada passada anava més de pressa, tenia més velocitat que la resta”, reconeix un Martín molt confiat en ell mateix. A més, el del Prima Pramac reconeix que és millor ser el perseguidor que el perseguit en la classificació general perquè “només t’has de centrar a empènyer”, però creu que les possibilitats per guanyar el mundial estan “al 50%” entre ell i ‘Pecco’.
Martinator ha desvelat que en el mes de febrer d’aquest any no volia tornar a pujar a la moto perquè “tenia moltes pors, no sabia si tornaria a ser igual de veloç que la temporada passada”, però el treball psicològic amb professionals l’ha fet tornar millor que mai. “Aquest any he començat a treballar en l’aspecte mental i ha sigut clau aquesta temporada. Ara tinc les eines per gestionar millor un cap de setmana o un mal resultat. Abans em centrava massa en els resultats, només em servia guanyar, però he après a viure el present i treballar en mi. El 2023 no podia dormir pels GP i no vaig saber gestionar la pressió. Enguany estic descansant perfecte”, exterioritza el líder del mundial.
Actualment, Martín és el capdavant de la classificació general amb 10 punts d’avantatge a quatre curses del final. El madrileny haurà de fer valer tot el que va aprendre la temporada passada i gestionar aquest marge per a ser campió del món de MotoGP per primera vegada.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool