Home Actualitat Julio Dolado: “Impedir que els hackers manipulin els cotxes serà clau per a la seguretat viària en els propers anys”
Julio Dolado: “Impedir que els hackers manipulin els cotxes serà clau per a la seguretat viària en els propers anys”

Julio Dolado: “Impedir que els hackers manipulin els cotxes serà clau per a la seguretat viària en els propers anys”

0
0
Julio Dolado
Julio Dolado

El delegat nacional del programa de la Unió Europea Horitzó 2020 i empleat del Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI). respon a 10 preguntes sobre seguretat i tecnologia en un qüestionari patrocinat per Carglass en el marc de les Jornades sobre Tecnologia i Seguretat Viària.

Quins són els tres conceptes imprescindibles per a la seguretat viària del futur?

Seran el desenvolupament tecnològic, la confiança en aquest desenvolupament i que l’usuari entengui que aquesta tecnologia té un cost, però el valor que rep a canvi és molt superior.

Quines seran les tres tecnologies clau en matèria de seguretat viària en els propers anys

Probablement siguin la fusió d’una molt alta quantitat de dades (big data), una navegació molt precisa i la ciberseguretat.

Creu possible arribar a l’objectiu de 0 morts en accidents de trànsit a l’Estat Espanyol?

És l’objectiu i s’està treballant en això. Quan hi arribarem? Depèn del desenvolupament tecnològic i de la formació que tinguem

Digueu-nos un somni de seguretat viària assolible en la pròxima dècada.

Zero víctimes.

Creu vostè que s’han fet els mateixos esforços en la formació dels conductors que en l’evolució dels cotxes, la millora de les vies, el règim sancionador …?

Probablement hi ha hagut esforços en cadascuna d’aquestes àrees, però s’ha treballat de forma separada. Crec que un dels objectius és que es treballi de manera conjunta per optimitzar el rendiment total del sistema.

En quin any creu que veurem cotxes autònoms nivell cinc en els carrers? I quan calcula que seran massius?

Hi ha diferents estudis europeus, i en funció de l’escenari el situen en un any o un altre. Aquests estudis europeus, que són bastant optimistes, el fixen aproximadament per a l’any 2025 o 2030. No obstant això, el principal missatge que llancen aquests estudis és que en primer lloc veurem els cotxes autònoms en un escenari controlat, posteriorment en autopista, i en últim lloc, en tràfic urbà.

Creu que els carrers i carreteres seran més segurs amb l’arribada dels automòbils de conducció autònoma?

Sí, segur. I hem de veure, per exemple, el que ha succeït en el camp aeronàutic, que és un dels mitjans més segurs gràcies a l’ús extensiu de la tecnologia.

Com s’imagina la mobilitat del futur? 

La mobilitat del futur serà, sense cap dubte, intel·ligent, integrada i verda; i tindrem un mix de solucions que optimitzaran la nostra ruta. Per tant, serem clients de diversos proveïdors de solucions de mobilitat.

Són els cotxes elèctrics la millor solució per aconseguir una mobilitat sostenible i respectuosa amb el medi?

Els cotxes elèctrics són una de les solucions tecnològiques, però hi ha un altre tipus de solucions, com ara el GLP, GNC o els vehicles d’hidrogen. El mix és ampli i tots ells contribueixen al mateix objectiu.

Hauria de ser la Seguretat Viària una assignatura obligatòria en el sistema educatiu?

El principal valor d’una nació o una empresa és el coneixement. Tot el que s’inverteixi en formació redunda en beneficis.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *