Kamikaze Márquez

Comença el mundial de Moto GP, amb primera parada a Portimão. L’estrena de la cursa sprint, la persecució a les Ducati, el regnat de Bagnaia… Una temporada emocionant en totes les seves facetes.

Text: Roger Amores / Imatge destacada: Moto GP

Sprint Race

Primera experiència en el nou format, i és evident que els pilots encara s’hi han d’acostumar. Meitat de voltes, dipòsits reduïts i l’oportunitat de ser més agressiu en el consum i elecció de pneumàtics. L’objectiu era fer curses més emocionants, i es va assolir sobradament. A més, tenir Marc Márquez a pista en bones condicions és garantia d’èxit. Després de fer la pole, havia de sobreviure contra les Ducati. Al final de la primera volta ja l’havien passat per velocitat Martín i Bagnaia, i més endavant Oliveira i Miller. Quan semblava que no podia anar a més, i que l’empaitaven Viñales i Aleix Espargaró, el cerverí va fer un doble avançament als dos pilots de davant en el mateix revolt, aixecant a tots els seguidors del seient. Finalment, el primer podi de la història de les curses sprint va ser format per Bagnaia, Jorge Martín i Marc Márquez, en aquest ordre, en un espectacle trepidant.

Dani Holgado celebrant la victòria. ROB GRAY

Moto 3

Com ens té acostumats la categoria, lluita frenètica amb canvis de posició constants. La disputa per la primera posició es va debatre en un grup de fins a 12 pilots. Dani Holgado va arribar al final amb un coixí que el va deixar a prou distància per guanyar la seva primera cursa a la categoria. David Muñoz va quedar segon, remuntant des de la tretzena posició, i el brasiler Diogo Moreira va avançar en l’últim revolt a José Rueda, qui haurà d’esperar per celebrar el primer podi. Moreira va entrar per primera vegada dins dels tres primers, sent l’únic brasiler en aconseguir-ho en tota la història d’aquesta categoria. Un cop travessada la línia de meta, Kelso i Holgado van patir una topada, que va acabar amb l’australià al centre mèdic. Jaume Masià va tancar el top 5.

Pedro Acosta liderant la cursa de Moto 2. ROB GRAY

Moto 2

Pedro Acosta va començar amb pas ferm la primera prova de l’any, liderant quasi cada volta i superant a un dels rivals més forts possibles, Aarón Canet. Va arrencar liderant el valencià, però el tauró de Mazarrón va fer una cursa molt seriosa i va dominar de forma insultant. Al final, Canet va intentar disputar-li la victòria, però va ser inútil, ja que Acosta es va escapar per més d’un segon. El poleman Filip Salac va acabar tercer. Albert Arenas, malgrat arribar a rodar cinquè, va ser vuitè i necessitarà quelcom més per apropar-se al nivell del seu company d’equip.

Marc Márquez, Oliveira, Martín i Bagnaia en l’accident de Portimão. DAZN

Moto GP

Torna el mundial, torna Marc Márquez a la primera posició de la graella; semblava que havíem entrat a la màquina del temps. La nostàlgia ens duraria ben poc, ja que a 23 voltes pel final el gran dels Márquez se li va bloquejar la roda de davant i va topar amb Jorge Martín i Miguel Oliveira, tirant a terra al portuguès que va haver de ser traslladat al centre mèdic. En la lluita per la victòria, Bagnaia va liderar de principi a final, perseguit per Maverick Viñales, que va estar a prop d’evitar el doblet de l’italià en un cap de setmana. Marco Bezzechi va quedar tercer i Álex Márquez cinquè, liderant la lluita que va deixar a Aleix Espargaró i Àlex Rins novè i desè respectivament.

Espargaró i Martín van ser molt crítics amb Marc Márquez, mentre que Bagnaia, Viñales, Bezzechi o el mateix Oliveira el van disculpar. En tot cas, no complirà la sanció de doble long lap imposada pel gran premi de l’Argentina perquè haurà de passar per la sala d’operacions per la fractura que ha patit al polze de la mà dreta.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
El Mini Clubman més sofisticat, refinat i en edició limitada “Final Edition”

El Mini Clubman més sofisticat, refinat i en edició limitada “Final Edition”

En 1969, el primer MINI Clubman va fer una declaració inequívoca, que el

Posterior
Ja ha arribat el nou Peugeot 508

Ja ha arribat el nou Peugeot 508

El disseny fa destacar l’elegància i el dinamisme d’aquest model

També et pot interessar
Total
0
Share