Home Actualitat Kawasaki Ninja H2 i H2R: Poder absolut.
Kawasaki Ninja H2 i H2R:  Poder absolut.

Kawasaki Ninja H2 i H2R: Poder absolut.

0
0

El rei del món. Així és com us podeu sentir al manillar de la nova Kawasaki Ninja H2R, una moto sobrealimentada que entrega l’esfereïdora xifra de 310 CV i és capaç de superar els 340 km/h. Si voleu la versió de carrer, amb ‘només’ 200 CV, demaneu la H2. Accelerant, no us passarà ningú.

ULA5985

Text: Sergi Mejías, des de Qatar.

Fotos: Kawasaki | Ula Serra.

Kawasaki sempre ha sortit per la tangent en el sector de les dues rodes. I les novedoses H2 i H2R amb els seus motors alimentats per compressor volumètric en són una altra mostra. Mentre la resta de fabricants han desafiat renovant les seves superbikes, com per exemple ha fet Yamaha amb la R1, Kawasaki ha donat un cop d’efecte amb una moto capaç d’oferir 326 CV amb el Ram Air bufant al màxim. Com a referència, una MotoGP lliura entorn dels 260 CV.

DR1L6054Més que una moto, l’H2 és un aparador tecnològic en el que Kawasaki ha fet treballar conjuntament quatre departaments: Motocicletes, Turbines de Gas, Aerospacial i Corporació Tecnològica. I és que les motos només representen un 5% del negoci de Kawasaki Heavy Industries, una companyia que construeix des de trens bala fins a plataformes petrolíferes. El resultat d’aquesta combinació és una moto única que es desdobla en dues versions: la H2, amb 200 CV, és la que es pot matricular mentre que la H2R no està homologada per circular pel carrer i rendeix 310 CV.

Estàticament són espectaculars tant la H2 com la H2R,   amb els seus alerons per no sortir volant. Però encara impressiona més conduir-les, tal com vam tenir ocasió de fer en una primera presa de contacte al Circuit Internacional de Losail, a Qatar. La H2 sorprèn gratament perquè resulta més amable de conduir del que ens podem esperar, ja que l’entrega és molt lineal i permet disfrutar dels 210 CV de potència màxima quan el sistema d’aire a pressió treballa a ple rendiment. Ara bé, el primer toc de l’accelerador és una mica brusc, intencionadament per transmetre a l’usuari de carrer la sensació d’acceleració des del primer moment.

Les ajudes electròniques com el control de tracció, ABS intel·ligent, canvi semiautomàtic (quick shifter) i fre motor són imprescindibles. I en dinamisme no té massa a envejar a la seva germana superbike, la ZX-10R. La H2 és una moto àgil i ràpida, per gaudir-ne en circuit i anar en compte pel carrer per no acabar ebris de tanta acceleració i parell motor.

[114050]%20DR1L6098La H2R, només de començar ja espanta. Que no? Algú ha provat abans una moto similar? Ningú? Només de posar-la en marxa el motor sona com el d’una moto de carreres. I ja en la pista, l’acceleració és brutal. Quan accelerem tot passa a càmera ràpida i ens recolzem en el canvi automàtic per pujar marxes sense tallar el gas. Fins arribar a 8.000 rpm, la situació és controlable però a partir d’aquí empeny amb una força brutal. L’electrònica ens ajuda a disfrutar al màxim i a poder arribar a final de recta a 320 km/h. Increïble. En el mercat no hi ha res igual.

Els arbres de lleves, la relació de compressió i la gestió electrònica són els detalls mecànics que marquen la diferència entre la H2 i la H2R, a banda dels 21 quilos que hi ha entre una i l’altra, el preu i també el fet que la H2R no porti far ni miralls i sí uns espectaculars alerons.

Beneïda bogeria. Gràcies, senyors de Kawasaki,   per fer realitat aquest somni. La llàstima és que només estigui a l’abast d’uns privilegiats perquè la H2 costa 29.000 euros i la H2R, 50.000 euros. La primera arriba ara, el mes abril i la segona, el maig. Ambdós models estan disponibles en un solo color, un negre mirall que no us cansareu de mirar. Dream, dream, dream…

 

Fitxa tècnica

Motor:                                    4 cilindres, 4 vàlvules.

Cilindrada:                             998 cc.

Refrigeració:                         Líquida.

Alimentació:                          Sobrealimentació per compressor volumètric.

Canvi:                                    6 velocitats.

Potència màxima:                      210 / 326 CV.

Suspensió davantera:     Forquilla invertida de 43 mm multiajustable.

Suspensió posterior:      Monoamortidor multiajustable.

Fre davanter:                         Doble disc de 330 mm amb pinça radial de 4 pistons.

Fre posterior:                  Disc de 250 mm.

Altura del seient:                        830 mm.

Pneumàtic davanter:             120-70 17.

Pneumàtic posterior:      200-55 17.

Pes en marxa:                        238 / 216 quilos.

Capacitat dipòsit:                       17 litres.

Preu:                                                 29.000 euros / 50.000 euros.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *